CRM Relaties en Taken: veelgestelde vragen
Yoobi CRM
Wat is Yoobi CRM ?
Yoobi CRM Basis is een uitbreidingsmodule op de Yoobi Software. Het maakt Yoobi een compleet CRM. Breng al je klantgegevens samen in Yoobi CRM. Zo heb je overzicht en grip op je leads, klanten en relaties. Daarnaast krijgt iedere gebruiker de mogelijkheid om taken en vervolgactiviteiten aan te maken en op datum te plannen. Ook krijgt iedere gebruiker een eigen Yoobi agenda.
Er zijn 3 verschillende Outlook koppelingen mogelijk met de CRM module in Yoobi.
De CRM module is uit te breiden met de uitgebreide CRM module. Hierbij zijn alle CRM functie`s gericht op verkopers.
Er zijn 3 verschillende Outlook koppelingen mogelijk met de CRM module in Yoobi.
- Voeg e-mails toe vanuit Outlook als taak aan het Yoobi CRM.
- Voeg taken vanuit je Outlook agenda toe aan Yoobi en andersom
- Toon taken vanuit Yoobi in je internet agenda of agenda op je smartphone (read only)
De CRM module is uit te breiden met de uitgebreide CRM module. Hierbij zijn alle CRM functie`s gericht op verkopers.
Wat is CRM uitgebreid?
CRM uitgebreid zijn alle CRM functie`s gericht op verkopers. Het maakt aparte CRM rollen in het systeem aan waarmee verkopers het verkoopproces kunnen volgen en uitvoeren, targets in de gaten houden etc... Met submodulen voor offertes kun je digitaal offertes uitbrengen en klanten digitaal akkoord vragen. Na akkoord kun je binnen Yoobi processen starten om projecten en orders aan te maken. Zie de site voor meer informatie.
Kan ik e-mails koppelen aan Yoobi CRM?
Ja, dit kan met de Yoobi add-in. Een binnengekomen of verzonden e-mail voeg je als taak aan een contactpersoon, relatie, verkoop, medewerker of project toe aan Yoobi. De add-in geeft een voorstel op basis van het e-mailadres. Klik hier voor meer informatie.
Koppeling met de Kamer van Koophandel
Indien je werkt met de modules 'Yoobi CRM' of 'Facturatie' dan kun je bij het aanmaken van een relatie, gebruik maken van de koppeling met de Kamer van Koophandel (KvK).
Nadat je een (gedeelte van de) naam van een relatie ingetoetst hebt, kun je deze relatie opzoeken in de gegevens van de Kamer van Koophandel. Gegevens zoals de volledige naam, het adres en het KvK-nummer voeg je gemakkelijk direct toe aan de relatiegegevens in Yoobi.
Klik hier voor meer informatie.
Nadat je een (gedeelte van de) naam van een relatie ingetoetst hebt, kun je deze relatie opzoeken in de gegevens van de Kamer van Koophandel. Gegevens zoals de volledige naam, het adres en het KvK-nummer voeg je gemakkelijk direct toe aan de relatiegegevens in Yoobi.
Klik hier voor meer informatie.
Relaties
Hoe wijzig ik relatiegegevens?
Wijzig gegevens van een relatie of vul deze aan via het menu CRM > Relaties > Dubbelklik op de relatie. Je navigeert naar de gegevens van deze relatie. Er zijn diverse tabbladen waar je gegevens kunt wijzigen of toevoegen. Klik voor meer informatie ›
Samenvoegen relaties, hoe voeg ik een relatie samen?
Ga naar de relatie die je wilt houden (A). Dubbelklik op deze relatie. Klik rechtsboven op de knop 'Relatie samenvoegen'. Yoobi opent nu een lijst. Selecteer hier de relatie (B) die je wilt samenvoegen en klik op samenvoegen. Alle contactgegevens en taken worden overgezet naar (A) en de geselecteerde relatie (B) wordt verwijderd.
Taken
Hoe maak ik een nieuwe taak aan?
Op diverse plekken in Yoobi is het mogelijk om een nieuwe taak aan te maken.
- Vanuit de dashboards ‘Mijn Yoobi’ en ‘CRM’: Maak direct een nieuwe taak aan door op het + icoontje te klikken in het menublok ‘(Mijn) Taken’
- Vanuit de takenlijst (via Mijn Yoobi > Mijn taken of via CRM > Taken): Maak een taak aan door op de rode + knop te klikken
- Vanuit het tabblad ‘Taken en activiteiten’ bij de detailgegevens van een project: Klik links boven op de knop ‘Toevoegen’
- Vanuit het tabblad ‘Taken en activiteiten’ bij de detailgegevens van een relatie: Klik links boven op de knop ‘Toevoegen’
Welke mogelijkheden zijn er mogelijk met een taak?
Klik op een taak om de detailgegevens van deze taak te openen. Wijzig hier gegevens als onderwerp, omschrijving, contactpersoon, datum en tijdstip, gekoppelde gebruiker enz. Via de knop ‘Acties’ zijn de volgende acties mogelijk: Vervolgtaak aanmaken, Registratie toevoegen, Bijlage toevoegen, Agenda-item versturen en een Notificatie moment toevoegen. Ook kun je een taak laten herhalen of een taak afronden met een gekozen reden/trefwoord.
Taaktypes
Yoobi heeft verschillende standaard taaktypes aangemaakt. Het is mogelijk hier zelf taaktypes aan toe te voegen. Wil je bijvoorbeeld een taak met het type 'Ontwerp beoordelen', 'Offerte' of 'Beoordelingsgesprek', alles is mogelijk.
Lees er hier alles over.
Taaktypes
Yoobi heeft verschillende standaard taaktypes aangemaakt. Het is mogelijk hier zelf taaktypes aan toe te voegen. Wil je bijvoorbeeld een taak met het type 'Ontwerp beoordelen', 'Offerte' of 'Beoordelingsgesprek', alles is mogelijk.
Lees er hier alles over.