CRM Relaties en Taken: veelgestelde vragen

Yoobi CRM
Yoobi CRM Basis is een uitbreidingsmodule op de Yoobi Software. Het maakt Yoobi een compleet CRM. Breng al je klantgegevens samen in Yoobi CRM. Zo heb je overzicht en grip op je leads, klanten en relaties. Daarnaast krijgt iedere gebruiker de mogelijkheid om taken en vervolgactiviteiten aan te maken en op datum te plannen. Ook krijgt iedere gebruiker een eigen Yoobi agenda.
Er zijn 3 verschillende Outlook koppelingen mogelijk met de CRM module in Yoobi.
  • Voeg e-mails toe vanuit Outlook als taak aan het Yoobi CRM.
  • Voeg taken vanuit je Outlook agenda toe aan Yoobi en andersom
  • Toon taken vanuit Yoobi in je internet agenda of agenda op je smartphone (read only)
Klik hier voor meer informatie.
De CRM module is uit te breiden met de uitgebreide CRM module. Hierbij zijn alle CRM functie`s gericht op verkopers.
CRM uitgebreid zijn alle CRM functie`s gericht op verkopers. Het maakt aparte CRM rollen in het systeem aan waarmee verkopers het verkoopproces kunnen volgen en uitvoeren, targets in de gaten houden etc... Met submodulen voor offertes kun je digitaal offertes uitbrengen en klanten digitaal akkoord vragen. Na akkoord kun je binnen Yoobi processen starten om projecten en orders aan te maken. Zie de site voor meer informatie.
Ja, dit kan met de Yoobi add-in. Een binnengekomen of verzonden e-mail voeg je als taak aan een contactpersoon en relatie toe aan Yoobi. De add-in geeft een voorstel op basis van het e-mailadres. Het is ook mogelijk de e-mail aan een project, verkoop of medewerker te koppelen. Klik hier voor meer informatie.
  Het is ook mogelijk om e-mails vanuit g-mail toe te voegen aan Yoobi CRM.
Indien je werkt met de modules 'Yoobi CRM' of 'Facturatie' dan kun je bij het aanmaken van een relatie, gebruik maken van de koppeling met de Kamer van Koophandel (KvK). 

Nadat je een (gedeelte van de) naam van een relatie ingetoetst hebt, kun je deze relatie opzoeken in de gegevens van de Kamer van Koophandel. Gegevens zoals de volledige naam, het adres en het KvK-nummer voeg je gemakkelijk direct toe aan de relatiegegevens in Yoobi. 

Klik hier voor meer informatie.
Relaties
In Yoobi staat standaard het menu 'Relaties'. Hier zijn álle relaties te vinden. Daarnaast kun je relatie categorieën aanmaken en toevoegen aan de relaties. Bijv: de relatie categorie 'Klanten'. Deze categorie staat standaard al in Yoobi maar je kan deze categorieën zelf instellen/bepalen via Beheer > Systeemvoorkeuren > CRM > Relatie categorieën. Bij het aanmaken van een nieuwe relatie geef je aan in welke relatiecategorie de klant valt. De relatiecategorieën zie je in het CRM menu terug en je hebt hiermee direct een snelkoppeling naar alle klanten binnen deze relatiecategorie. meer informatie ›
Wijzig gegevens van een relatie of vul deze aan via het menu CRM > Relaties > Dubbelklik op de relatie. Je navigeert naar de gegevens van deze relatie. Er zijn diverse tabbladen waar je gegevens kunt wijzigen of toevoegen. Klik voor meer informatie ›
Ga naar de relatie die je wilt houden (A). Dubbelklik op deze relatie. Klik rechtsboven op de knop 'Relatie samenvoegen'. Yoobi opent nu een lijst. Selecteer hier de relatie (B) die je wilt samenvoegen en klik op samenvoegen. Alle contactgegevens en taken worden overgezet naar (A) en de geselecteerde relatie (B) wordt verwijderd.
 
Taken
Op diverse plekken in Yoobi is het mogelijk om een nieuwe taak aan te maken.
  • Vanuit de dashboards ‘Mijn Yoobi’ en ‘CRM’: Maak direct een nieuwe taak aan door op het + icoontje te klikken in het menublok ‘(Mijn) Taken’
  • Vanuit de takenlijst (via Mijn Yoobi > Mijn taken of via CRM > Taken): Maak een taak aan door op de rode + knop te klikken
  • Vanuit het tabblad ‘Taken en activiteiten’ bij de detailgegevens van een project: Klik links boven op de knop ‘Toevoegen’
  • Vanuit het tabblad ‘Taken en activiteiten’ bij de detailgegevens van een relatie: Klik links boven op de knop ‘Toevoegen’
Het is ook mogelijk om vanuit een bestaande taak een vervolgtaak aan te maken. Klik hier voor meer informatie over het aanmaken van een nieuwe taak.
Klik op een taak om de detailgegevens van deze taak te openen. Wijzig hier gegevens als onderwerp, omschrijving, contactpersoon, datum en tijdstip, gekoppelde gebruiker enz. Via de knop ‘Acties’ zijn de volgende acties mogelijk: Vervolgtaak aanmaken, Registratie toevoegen, Bijlage toevoegen, Agenda-item versturen en een Notificatie moment toevoegen. Ook kun je een taak laten herhalen of een taak afronden met een gekozen reden/trefwoord.
Verkopen en offertes