Taaktype: Detail

In de module CRM maak je gebruik van taken. Yoobi heeft verschillende standaard taaktypes aangemaakt. Het is mogelijk hier zelf taaktypes aan toe te voegen.
Maak je geen gebruik van een taaktype, zet deze dan op inactief.
In de takenlijst kun je op taaktypes filteren.

Taaktype selecteren bij het aanmaken van een nieuwe taak
Overzicht van alle standaard aanwezige taaktypes.




Nieuw taaktype toevoegen:
Nieuwe taaktypes zijn als volgt toe te voegen: 

  • Ga naar: Beheer > Systeemvoorkeuren > CRM > Taaktypes.
  • Klik op de knop ‘Nieuw taaktype’ om een nieuw taaktype toe te voegen.

 
 
  • Vul de naam in van het taaktype.
  • Wordt er in jouw organisatie (ook) gebruik gemaakt van Yoobi in een andere taal (Engels, Duits of Frans) vul hier dan de vertalingen voor in. 
  • Als je alleen de Nederlandse vertaling invult, zal de naam altijd in het Nederlands getoond worden, ook al heb je de Yoobi omgeving op de Engelse taal staan. 
  • Sla dit op.

Let op: De velden 'Status' en 'Import code' zijn pas zichtbaar na opslaan van het nieuwe taaktype.


Taaktype wijzigen
De standaard taaktypes van Yoobi zijn niet te wijzigen. Je kan deze alleen deactiveren of juist weer activeren.
Jouw eigen taaktypes zijn wel te wijzigen. Ga naar: Beheer > Systeemvoorkeuren > CRM > Taaktypes. Dubbelklik op een taaktype. Wijzig de naam of de vertaling. Deze wijziging wordt ook doorgevoerd in de taken waar dit taaktype al aan gekoppeld is. 

Importcode
Deze importcode wordt automatisch aangemaakt bij het opslaan van een nieuw taaktype. Wanneer je taken vanuit een excel lijst in Yoobi wilt importeren, maak je gebruik van deze code om direct het juiste taaktype mee te importeren.
Deze importcode is niet te wijzigen en blijft ook altijd gelijk. Ook als je de naam van het taaktype wijzigt.

Taaktype deactiveren / activeren
Wanneer je geen gebruik (meer) maakt van een taaktype, maak dit taaktype dan inactief. Ga naar: Beheer > Systeemvoorkeuren > CRM > Taaktypes. Dubbelklik op het taaktype en zet de status op 'Inactief'.
Wanneer een taaktype inactief is, zal deze niet meer zichtbaar zijn in het lijstje waar je een taaktype selecteert.
Een inactief taaktype blijft wel gewoon gekoppeld aan een bestaande taak. In taaklijsten kun je dus nog wel blijven filteren op de inactieve taaktypes.
 

Let op: Wanneer een taaktype gebruikt wordt in een verkoopschema (module CRM Verkopen) kan deze niet op inactief gezet worden.


Taaktypes in je agenda
Wanneer je gebruik maakt van je Mijn agenda in Yoobi, dan kun je instellen welke taaktypes je juist wel of niet getoond wilt hebben in deze agenda.
Ga naar Mijn Yoobi > Klik Mijn agenda > Klik rechtsboven op Instellingen (tandwieltjes) > Kies Agenda instellingen. Vink aan welke taaktypes je in de agenda wilt gebruiken. 

Ook kun je dit via je Yoobi profiel instellen. Klik rechtsboven op jouw naam > Kies Mijn profiel > Tabblad instellingen > Agenda instellingen.

CRMTASKTYPE:DETAIL
  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
  • Bijgewerkt op:
    16-06-2022
  • Tag:
  • Door:
    Vincent Egt
  • Supporttag:
    CRMTASKTYPE:DETAIL