Orders

Bij het factureren bepaalt een order welke gegevens er op de factuur komen en hoe deze weergegeven worden. Wil je alleen de project naam met alle uren op de factuur, of wil je dit per activiteit of per medewerker tonen? Dit bepaal je allemaal in de order. Ook zaken als factuurmomenten, bijlagen, adres, verzendmethode, aanhef, factuurschema, enz. bepaal je in de order.
Als je orders hebt toegevoegd is facturen een fluitje van een cent, je genereert met 1 druk op de knop een factuurvoorstel. 

Een factuur binnen Yoobi wordt altijd gegenereerd door middel van een order. Yoobi factureert dan ook geen projecten, maar alleen orders.


Overzicht orders
Een totaal overzicht van alle orders vind je via het menu Financieel > Orders.
Per project vind je een lijst van de orders in het tabblad 'Orders'.
Per relatie vind je een lijst van de orders in het tabblad 'Orders'.

Binnen een order kunnen 1 of meerdere order-items aangemaakt worden. Let op: er is altijd maar 1 regie orderitem  per project mogelijk.

Orderitems
Yoobi werkt met verschillende orderitems. Klik op het order-item voor meer informatie.

  • In een Regie orderitem factureer je de binnen een bepaalde periode de goedgekeurde uren (en aantallen/bedragen) van een bepaald project.
  • In een Fixed-price orderitem factureer je de factuurmomenten binnen een bepaalde periode. Dit fixed-price orderitem is gekoppeld aan een project en op basis van een vast tarief. De factuur kan opgesplitst zijn in meerdere factuurmomenten.
  • In een Product orderitem (extra module) factureer je net zoals bij fixed-price factuurmomenten binnen een bepaalde periode. Echter is dit op basis van producten, eventueel in de vorm van een abonnement. 
  • Met een Self-billing orderitem (extra module).
  • Handmatig. Wanneer je een handmatige (lege) factuur aanmaakt wordt hier automatisch een orderitem voor aangemaakt.


Nieuwe order aanmaken
De verschillende ordertypes zijn op verschillende plekken in Yoobi aan te maken. Klik op een type voor meer informatie.


Notificaties
Per order item is het mogelijk een notificatie in te stellen. Klik op 'Bewerken' en ga naar het tabblad 'Notificaties'. Stel in dat er een notificatie gestuurd wordt wanneer een factuur gefiatteerd dient te worden. Bij een fixed price order item kun je een notificatie instellen om een factuurmoment goed te keuren. Kies in beide gevallen zelf wie de notificatie moet ontvangen.
Klik hier voor meer informatie over het ontvangen van notificaties.

Trefwoorden
Voeg trefwoorden toe aan bestaande facturen of stel trefwoorden in bij de order.

Trefwoord toevoegen aan bestaande factuur
Er zijn 2 mogelijkheden om 1 of meerdere trefwoorden aan een bestaande factuur toe te voegen.
  1. Via de factuur zelf. Open de factuur en ga rechts in het eigenschappen paneel naar het 2e tabblad. Selecteer hier 1 of meerdere trefwoorden.
  2. Via de lijst met facturen. Selecteer 1 of meerdere facturen. Een pop-up met mogelijke acties verschijnt. Kies de actie 'Bulkmutatie Trefwoorden'. 
Trefwoord instellen in de order
Ga naar de order. Klik op 'Bewerken' en ga naar het tabblad 'Factuur instellingen'. Voeg hier de gewenste trefwoorden toe. Wanneer er nu met deze order gefactureerd wordt, zal het trefwoord automatisch aan de factuur toegevoegd worden. Het trefwoord kan altijd nog gewijzigd of verwijderd worden.
  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
    Iris Keim
  • Bijgewerkt op:
    30-01-2024
  • Tag:
  • Door:
    Mercedes Roeland Gonzalez-Pos
  • Supporttag: