Regie orderitem aanmaken

Bij het factureren bepaalt een order welke gegevens er op de factuur komen en hoe deze weergegeven worden. Wil je alleen de projectnaam met alle uren op de factuur, of wil je dit per activiteit of per medewerker tonen? Dit bepaal je allemaal in de order. Ook zaken als factuurmomenten, bijlagen, adres, verzendmethode, aanhef, factuurschema, enz. bepaal je in de order.
Als je orders hebt toegevoegd is factureren een fluitje van een cent, je genereert met 1 druk op de knop een factuurvoorstel. 
 

Een factuur binnen Yoobi wordt altijd gegenereerd door middel van een order. Yoobi factureert dan ook geen projecten, maar alleen orders.


Regie order
In een Regie orderitem factureer je binnen een bepaalde periode de goedgekeurde registraties van een project.
Een regie order is dan ook altijd aan een project gekoppeld.

Let op: Er kan maar één regie order aan een project gekoppeld zijn.


Regie orderitem aanmaken
Een regie orderitem kun je op diverse plekken in Yoobi aanmaken:

Bij het aanmaken van een nieuw project. Bij het aanmaken geef je aan dat het project facturabel is en kies je voor de optie 'Ja, regie' of 'Ja, regie + fixed-price'. Bij het opslaan van het project wordt er direct een order aangemaakt.

Vanuit een bestaand project. Klik op een project om de detailgegevens van dit project openen. Hier kan je op 2 plekken een regie order toevoegen:

  1. In het tabblad 'Orders'. Klik op de rode + knop.
  2. In het tabblad 'Overzicht'. Klik in de kaart 'Orders' op het + icoon.

Kies voor de optie 'Regie'. Je navigeert nu meteen naar de detailgegevens van de order.

Vanuit de Relatie. Ga naar het menu CRM > Relaties. Klik op een relatie om de detailgegevens van deze relatie te openen. Ook hier kan je op 2 plekken een regie order toevoegen:

  1. In het tabblad 'Orders'. Klik op de rode + knop.
  2. In het tabblad 'Overzicht'. Klik in de kaart 'Orders' op het + icoon.

Kies voor de optie 'Regie'. Er opent eerst een pop-up waarin je het project moet selecteren waaraan de regie order toegevoegd moet worden. Hierna navigeer je meteen naar de detailgegevens van de order. 

Vanuit een Verkoop. Maak je gebruik van de module 'Offertes en verkopen' dan kun je ook vanuit een verkoop een order aanmaken. Ga naar CRM > Verkopen. Open de verkoop waar je een order voor wilt aanmaken, ga naar het tabblad 'Offertes', selecteer de offerte en klik op de knop 'Order samenstellen'.


Regie order inzien/wijzigen
Zoek de order op en open deze. Dit kan op diverse plekken in Yoobi:

  1. Bij het project. Tabblad 'Overzicht' (klik op de orderregel in het kaartje 'Orders') of tabblad 'Orders' (klik op het kaartje).
  2. Bij de relatie. Tabblad 'Overzicht' (klik op de orderregel in het kaartje 'Orders') of tabblad 'Orders' (klik op het kaartje).
  3. In de lijst met orders. Ga naar Financieel > Orders. Dubbelklik op de orderregel.
  4. Vanuit een factuur. Klik rechtsonder op het icoontje achter het ordernummer.
 

Lees hier alles over de instellingen en mogelijkheden van een regie orderitem.

 


Meer informatie:
Handleiding: Facturen voor projectmanagers
Product orderitem
Fixed-price orderitem

  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
    Iris Keim
  • Bijgewerkt op:
    17-04-2023
  • Tag:
    video
  • Door:
    Ruthger van der Staal
  • Supporttag: