CRM Verkopen: veelgestelde vragen

Verkopen
Met de module 'CRM uitgebreid' kan je verkopen aanmaken in Yoobi. De basis informatie van een verkoop bevat een naam , verwachtte verkoopdatum, bedrag en evt beschrijving van de onderdelen. De accountmanager maakt een verkoop aan en onderhoudt deze. De verkoopschema's bepalen de te volgen stappen binnen het verkoopproces. Je kunt geplande taken en e-mails koppelen aan een verkoop voor overzicht. Meer informatie ›
Een verkoopschema kan alleen gewijzigd worden als het schema nog niet gebruikt is. Is het verkoopschema al in gebruik dan kun je het verkoopschema niet meer wijzigen. Dit is omdat er allerlei fases, taken, enz. op zijn gebaseerd. Meer informatie ›
Bepaal wat je doelstelling voor het komende jaar is en leg eenvoudig nieuwe verkooptargets vast. Ga naar CRM > Verkopen en klik op ‘Target’ (onder de drie bolletjes) om een nieuwe target toe te voegen. Vul het jaar in en geef aan voor wie je de target instelt. Dit kan voor de gehele organisatie maar ook voor een bepaald persoon. Klik op ‘Opslaan’. Vul nu per maand in wat de targets zijn. Per kwartaal wordt een subtotaal opgeteld. Meer informatie ›
Ja dit kan met de aanvullende module 'Offertes'. Maak een of meerdere offerte templates aan en gebruik deze om snel een offerte te versturen. Selecteer eventueel producten en artikelen. De offerte kan als PDF verstuurd worden of je stuurt de offerte in een link digitaal naar de klant waarmee digitaal geaccordeerd kan worden. Het systeem verstuurt een PDF na akkoord. Een offerte kan direct worden omgezet in een order die vervolgens gefactureerd kan worden. Meer informatie ›
Offertes zijn op 2 plekken te vinden. Bij de verkoop (via CRM > Verkopen > Tabblad Offertes) of bij de relatie (CRM > Relatie > tabblad Offertes). Een offerte kun je hier wijzigen, verwijderen, status gereed geven, verzenden en downloaden als PDF. Meer informatie ›