CRM Offertes: veelgestelde vragen
Offertes
Kan ik offertes maken?
Ja dit kan met de aanvullende module 'Offertes'. Maak een of meerdere offerte templates aan en gebruik deze om snel een offerte te versturen. Selecteer eventueel producten en artikelen. De offerte kan als PDF verstuurd worden of je stuurt de offerte in een link digitaal naar de klant waarmee digitaal geaccordeerd kan worden. Het systeem verstuurt een PDF na akkoord. Een offerte kan direct worden omgezet in een order die vervolgens gefactureerd kan worden. Meer informatie ›
Waar vind ik offertes?
Offertes zijn op 2 plekken te vinden. Bij de verkoop (via CRM > Verkopen > Tabblad Offertes) of bij de relatie (CRM > Relatie > tabblad Offertes). Een offerte kun je hier wijzigen, verwijderen, status gereed geven, verzenden en downloaden als PDF. Meer informatie ›
Hoe verzend ik een offerte?
Offertes zijn op 2 manieren toe te voegen en te verzenden: Via de verkoop of direct via de relatie. Kies voor verzenden en er opent een scherm waarin de begeleidende e-mail zichtbaar is. Deze kan je indien gewenst nog wijzigen. Voeg bijvoorbeeld een CC of BCC e-mail adres toe. Ook kies je hier of je de offerte via een digitale link wilt versturen zodat de ontvanger deze gemakkelijk digitaal kan goedkeuren. Klik op bovenstaande linkjes voor meer informatie.
Waar vind ik de getekende offerte?
Zodra een klant digitaal accoord heeft gegeven ontvangt hij/zij een ondertekende kopie als PDF per e-mail. Deze PDF wordt ook opgenomen als bijlage bij de klant. Ga hiervoor naar
CRM > Relaties > Dubbelklik op de relatie > Tabblad bijlagen (paperclip)
. Selecteer hier de bijlage categorie 'Getekende overeenkomst'