Algemeen FAQ

 
Algemeen
Zodra Yoobi, of onderdelen van Yoobi, niet meer werkt maken we gebruik van https://status.yoobi.nl om te communiceren wat er aan de hand is en wat wij eraan doen.
Regulier onderhoud of updates aan de software worden gemeld via Actuele meldingen en de release notes (multilingual) en onze nieuwsbrief.

Je kan op 2 manieren inloggen in Yoobi:

  1. In de Yoobi webversie.klant krijgt een eigen webadres (URL) waar je kunt inloggen in Yoobi. Meestal is dit: https://<bedrijfsnaam>.yoobi.nl. Weet je de URL niet? Neem contact op met jouw collega die je gebruikersaccount heeft aangemaakt.
  2. In de Yoobi App. Bij het inloggen in de Yoobi App moet je eerst het subdomein invullen. Dat is het het stukje in de URL tussen de < >. 
Lukt het niet om in te loggen, controleer dan goed de gebruikersnaam. Dit is hoofdletter gevoelig. Lukt het nog steeds niet, neem dan contact op met je Yoobi beheerder en controleer je gebruikersnaam. De beheerder kan jouw ook een e-mail sturen om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Of neem contact met ons op via een support formulier.
Nee we bieden geen telefonische support. We hebben gemerkt dat je sneller en beter van dienst kunnen zijn via ons ticket systeem. Nadat je een supportmelding hebt ingediend, nemen wij alleen indien nodig telefonisch contact met jou op.
Voor het indienen van een supportmelding klik je rechts in je Yoobi scherm op de blauwe 'Help en Support' knop. Klik op 'Support melding'.

Zelf je antwoord zoeken in Yoobi? Maak dan gebruik van onze supportpagina's. Lees er hier meer over: 'Yoobi Help en Support'.
Als je niet genoeg licenties hebt om een nieuwe medewerker toe te voegen klik dan rechts boven in je Yoobi scherm op het vraagteken en kies 'Licentie informatie'. Er opent een overzicht van de huidige licentie(s). Bestel hier direct extra licenties bij.
De licenties zijn direct beschikbaar. Lees er hier alles over: Licenties bijbestellen.
Een medewerkeraccount wordt geblokkeerd bij een x aantal keer verkeerd inloggen of na een hele tijd niet inloggen. Dit account kan je op 2 manieren deblokkeren:
1) Ga naar Personeel > Medewerkers > Klik op de medewerker > Klik rechtsboven op de knop 'Deblokkeren'
2) Ga naar Beheer > Gebruikeraccounts > Selecteer in de lijst de medewerker > De pop-up met acties opent > Kies 'Deblokkeren'.   

Meer vragen en antwoorden rond personeel vind je hier.
Dat kan drie dingen betekenen:
  1. Je hebt geen registratierechten op de activiteit
  2. De activiteit is gesloten of de ingestelde einddatum is verstreken
  3. Het Project is gesloten of de ingestelde einddatum is verstreken
Meer vragen en antwoorden over urenregistratie vind je hier.