Algemeen FAQ
Algemeen
Wat als er een storing is ?
Zodra Yoobi, of onderdelen van Yoobi, niet meer werkt maken we gebruik van https://status.yoobi.nl om te communiceren wat er aan de hand is en wat wij eraan doen.
Regulier onderhoud of updates aan de software worden gemeld via Actuele meldingen en de release notes (multilingual) en onze nieuwsbrief.
Regulier onderhoud of updates aan de software worden gemeld via Actuele meldingen en de release notes (multilingual) en onze nieuwsbrief.
Ik kan niet inloggen in Yoobi
Je kan op 2 manieren inloggen in Yoobi:
- In de Yoobi webversie.klant krijgt een eigen webadres (URL) waar je kunt inloggen in Yoobi. Meestal is dit: https://<bedrijfsnaam>.yoobi.nl. Weet je de URL niet? Neem contact op met jouw collega die je gebruikersaccount heeft aangemaakt.
- In de Yoobi App. Bij het inloggen in de Yoobi App moet je eerst het subdomein invullen. Dat is het het stukje in de URL tussen de < >.
Bieden jullie ook telefonische support?
Nee we bieden geen telefonische support. We hebben gemerkt dat wij je sneller en beter van dienst kunnen zijn via ons ticket systeem. Nadat je een supportmelding hebt ingediend, nemen wij alleen indien nodig telefonisch contact met jou op.
Voor het indienen van een supportmelding klik je rechts in je Yoobi scherm op de blauwe 'Help en Support' knop. Klik op 'Support melding'.
Zelf je antwoord zoeken in Yoobi? Maak dan gebruik van onze supportpagina's. Lees er hier meer over: 'Yoobi Help en Support'.
Voor het indienen van een supportmelding klik je rechts in je Yoobi scherm op de blauwe 'Help en Support' knop. Klik op 'Support melding'.
Zelf je antwoord zoeken in Yoobi? Maak dan gebruik van onze supportpagina's. Lees er hier meer over: 'Yoobi Help en Support'.
Ik wil een medewerker spreken?
Wij bieden geen telefonische support. We bedoelen daarmee dat je ons niet direct kunt bellen. We hebben gemerkt dat we je sneller en beter van dienst kunnen zijn via ons ticket systeem. Nadat je een supportmelding hebt ingediend, nemen wij alleen indien nodig telefonisch contact met jou op.
Voor het indienen van een supportmelding klik je rechts in je Yoobi scherm op de blauwe 'Help en Support' knop. Klik op 'Support melding'.
Zelf je antwoord zoeken in Yoobi? Maak dan gebruik van onze supportpagina's. Lees er hier meer over: 'Yoobi Help en Support'.
Voor het indienen van een supportmelding klik je rechts in je Yoobi scherm op de blauwe 'Help en Support' knop. Klik op 'Support melding'.
Zelf je antwoord zoeken in Yoobi? Maak dan gebruik van onze supportpagina's. Lees er hier meer over: 'Yoobi Help en Support'.
Hoe verhoog ik het aantal licenties?
Als je niet genoeg licenties hebt om een nieuwe medewerker toe te voegen klik dan rechts boven in je Yoobi scherm op het vraagteken en kies 'Licentie informatie'. Er opent een overzicht van de huidige licentie(s). Bestel hier direct extra licenties bij door het aantal accounts op te hogen.
De licenties zijn direct beschikbaar. Lees er hier alles over: Licenties bijbestellen.
De licenties zijn direct beschikbaar. Lees er hier alles over: Licenties bijbestellen.
Hoe deblokkeer in een medewerker?
Een medewerkeraccount wordt geblokkeerd bij een x aantal keer verkeerd inloggen of na een hele tijd niet inloggen. Dit account kan je op 2 manieren deblokkeren:
1) Ga naar Personeel > Medewerkers > Klik op de medewerker > Klik rechtsboven op de knop 'Deblokkeren'
2) Ga naar Beheer > Gebruikeraccounts > Selecteer in de lijst de medewerker > De pop-up met acties opent > Kies 'Deblokkeren'.
Meer vragen en antwoorden rond personeel vind je hier.
1) Ga naar Personeel > Medewerkers > Klik op de medewerker > Klik rechtsboven op de knop 'Deblokkeren'
2) Ga naar Beheer > Gebruikeraccounts > Selecteer in de lijst de medewerker > De pop-up met acties opent > Kies 'Deblokkeren'.
Meer vragen en antwoorden rond personeel vind je hier.
Waarom kan ik geen uren registreren?
Dat kan drie dingen betekenen:
- Je hebt geen registratierechten op de activiteit
- De activiteit is gesloten of de ingestelde einddatum is verstreken
- Het Project is gesloten of de ingestelde einddatum is verstreken
Salarisstrook in Yoobi
Yoobi is bedoelt als systeem voor werk-, verlof- en verzuim uren. Daarnaast is het mogelijk om reiskosten op kilometers (zakelijk/woon-werk) vast te leggen. Deze gegevens zijn makkelijk bruikbaar voor aanlevering aan salarissoftware (denk aan Nmbrs / Loket / ADP). Yoobi bevat geen loonstroken.
Is er een YOOBI testomgeving waar ik gebruik van kan maken om te testen ?
Er zijn beperkte mogelijkheden om, tegen kosten, een tweede testomgeving te krijgen waarmee gebruikers e.e.a kunnen uittesten. Dit is een lege omgeving en moet door jullie zelf gevuld en ingericht worden. Dit is een tweede omgeving naast jullie huidige Yoobi omgeving. Stuur een mail naar sales@yoobi.nl met dit verzoek.
mail nieuw wachtwoord komt niet aan
Als e-mails vanuit Yoobi niet aankomen kun je eerst zelf de volgende controles doen:
- het mail adres van de ontvanger in Yoobi, klopt deze?
- de systeem instellingen van Yoobi voor mail adres afzender, klopt deze?
- kijk onder systeem > emails naar de reden dat deze mail niet is aangekomen. Vaak is deze duidelijk omschreven.
- i.h.g.v SPF en DKIM instelling onder de systeeminstelling lees dit artikel
Hoe voeg ik vrije velden toe?
De "Vrije velden" module is een extra module binnen je licentie. Je kunt deze aanvragen via het sales team(sales@yoobi.nl).
Meer informatie in dit artikel
Meer informatie in dit artikel
Hoe voeg ik koppelingen toe?
"Koppelingen" zijn extra modules binnen je licentie. Je kunt deze aanvragen via het sales team(sales@yoobi.nl).