Instellingen: Systeem

Beheer hier de taalinstelling van Yoobi, e-mail instellingen, inloggen met een Google- of Outlook- account of inloggen met 2FA

E-mail instellingen
Wanneer je vanuit Yoobi e-mails verstuurt naar je klanten of medewerkers, zoals bijvoorbeeld facturen, offertes of verlofaanvragen, dan krijgen deze e-mails standaard het adres no-reply@yoobi.nl als afzender.

Wil je hier een ander e-mail adres of wil je duidelijk maken dat de e-mail vanuit jouw organisatie verstuurd wordt, dan kun je dat als volgt instellen:




1. Naam afzender.
Is in dit veld niets ingevuld, dan zal bij de afzender alleen het e-mailadres no-reply@yoobi.nl te zien zijn:




Vul je hier je bedrijfsnaam in dan zal deze naam samen met het e-mailadres no-reply@yoobi.nl te zien zijn:




2. DKIM/SPF record toevoegen aan je DNS
E-mails die vanuit Yoobi worden verstuurd, krijgen standaard het e-mail adres no-reply@yoobi.nl als afzender. Als een e-mail niet afgeleverd kan worden, wordt dit aan dit e-mailadres gemeld. Vaak is de oorzaak hiervoor niet van technische aard maar bijvoorbeeld doordat een ontvanger niet aanwezig is (out-of-office), niet meer werkzaam (onbestelbaar) of dat het e-mailadres foutief is (onbestelbaar).
Een nadeel van dit e-mail adres kan zijn dat e-mails aangemerkt kunnen worden als spam als dit e-mail adres niet 'bekend' is bij de ontvanger (jouw klant).

Om dit e-mailadres te wijzigen door een e-mailadres uit je eigen domein, voer je aanpassingen door in je DNS (o.a het toevoegen van een DKIM en/of SPF record). Klik hier voor het stappenplan

3. E-mail adres voor de e-mails verstuurd vanuit Yoobi
Heb je alle aanpassingen doorgevoerd in je DNS (zie hierboven), dan kun je hier het e-mail adres invoeren waaruit voortaan de e-mail verstuurd zullen worden.

4. Reply-to e-mailadres voor de e-mails verstuurd vanuit Yoobi. 
Ook zonder DKIM/SPF record kun je hier een e-mail adres invoeren. Wanneer de ontvanger van een e-mail met afzender no-reply@yoobi.nl op beantwoorden klikt, zal de e-mail naar dat ingevoerde e-mailadres verstuurd worden.


Inloggen met 2FA
Op het moment dat je in de webversie van Yoobi inlogt met gebruikersnaam en wachtwoord, verschijnt er een melding op je telefoon (of ander apparaat waar je de Yoobi App op geïnstalleerd hebt). Pas als je deze melding bevestigd hebt, opent de webversie van Yoobi.
Lees hier hoe je Twee-Factor Authenticatie precies instelt.


SETTING:SYSTEM
  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
  • Bijgewerkt op:
    26-02-2024
  • Tag:
  • Door:
    Iris Keim
  • Supporttag:
    SETTING:SYSTEM