Verkoop: Taken

Ga naar CRM > Verkopen en open een verkoop. Ga naar het tabblad 'Taken'. Dit kan ook door op het kaartje 'Taken' te klikken in het tabblad 'Overzicht' van de verkoop.

Kaart- of lijstweergave
Het tabblad 'Taken' heeft net als bij een project of relatie 2 weergaves, de kaart- en lijstweergave. Meer informatie.

Nieuwe taak toevoegen.
Ga naar het tabblad 'Taken' bij de verkoop en klik op de rode + knop. Je kan ook op het + icoontje klikken in het kaartje 'Taken' in het tabblad 'Overzicht' van de verkoop. Meer informatie.

Taak inzien en/of bewerken

Open een taak.

  1. Tabblad 'Taken'. Dubbelklik op de taak.
  2. Tabblad 'Overzicht'. Klik op de taak in het kaartje 'Taken'.
Je navigeert naar de detailgegevens van een taak. Voer indien nodig wijzigingen door en sla op.

Taak verwijderen
Een taak verwijderen kan alleen in het tabblad 'Bijlagen' van de verkoop. Selecteer een bijlage, klik op de 3 puntjes en kies 'Verwijderen'.

Taak Offerte accordering
Wanneer je gebruik maakt van bewerkbare velden, en de ontvanger van de offerte wijzigt of vult deze velden in, dan kun je deze velden beoordelen en indien gewenst de gegevens overzetten naar Yoobi CRM.



De taak heeft het taaktype 'Offerte accordering'. Open de taak. Rechtsboven zie je nu de rode knop 'Velden beoordelen'. Meer informatie over velden beoordelen.
 

Taken bij gekoppelde relatie aan verkoop
Alle taken die gekoppeld zijn aan de verkoop worden ook bij de gekoppelde relatie getoond in het tabblad 'Taken'. Het betreft dezelfde taak dus als je de taak bij de relatie wijzigt, dan wijzigt deze bij de verkoop mee.

Automatische taken bij een verkoop
Wanneer een offerte naar de klant verstuurd wordt of wanneer de ontvanger een offerte goedkeurt, worden er in Yoobi diverse taken aangemaakt zodat je o.a. kan zien wanneer een activiteit heeft plaatsgevonden.

  • Offerte verstuurd. Wanneer een offerte verstuurd wordt naar de klant zal hier een taak (e-mail uit) voor aangemaakt worden. Aan de taak wordt de verzonden offerte als PDF toegevoegd. Deze taak krijgt direct de status 'Afgerond'.
  • Leesbevestiging offerte. Heb je in de begeleidende e-mail van de offerte de leesbevestiging aangezet, dan wordt hier automatisch een taak (type taak/activiteit) voor aangemaakt wanneer de ontvanger de offerte bekijkt. De taak krijgt meteen de status 'Afgerond'.
  • Goedgekeurde offerte. Wanneer een offerte goedgekeurd wordt, wordt er ook een taak aangemaakt. Hieraan is de goedgekeurde offerte toegevoegd als PDF. Deze taak wordt automatisch toegewezen aan de accountmanager, maar je kan in het verkoopschema instellen of deze taak ook aan andere gebruikers toegewezen moet worden. De taak heeft de status 'Open'.
     

    Let op: Maak je gebruik van bewerkbare velden dan is het taaktype 'Offerte accordering'. De bewerkbare velden in de offerte moeten dan nog beoordeeld worden en eventueel overgenomen worden in het Yoobi CRM. Meer informatie

 
  • Taak bevestiging e-mail naar klant. Wanneer de bevestiging van de goedgekeurde offerte naar de klant gemaild wordt, wordt hier ook een taak (e-mail uit) voor aangemaakt. Aan deze taak is de goedgekeurde digitaal ondertekende offerte gekoppeld. De taak krijgt meteen de status 'Afgerond'.

De taken zullen zichtbaar zijn in het tabblad 'Taken' bij de verkoop. Standaard worden alleen de taken met de status 'Open' getoond maar wanneer je dit filter weghaalt, zijn alle taken zichtbaar.


CRMSALE:DETAIL:3
  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
  • Bijgewerkt op:
    25-10-2022
  • Tag:
  • Door:
    Mercedes Roeland Gonzalez-Pos
  • Supporttag:
    CRMSALE:DETAIL:3