Timesheet instellingen (maand- en dagtimesheet)
Via 'Mijn profiel' kun je instellingen m.b.t. de timesheet instellen. In de maandtimesheet is dit ook mogelijk met de knop 'Timesheet instellingen'. De knop is ook beschikbaar in de dagtimesheet alleen zijn een aantal opties dan disabled.
Let op: Dit instellingen paneel is alleen beschikbaar als je met URENregistratie werkt. Werk je met TIJDregistratie (je registreert tijdstippen), dan is deze optie niet beschikbaar.
Klik op de knop 'Timesheet instellingen' en er opent links een instellingen paneel:
Hieronder worden alle instellingen uitgelegd:
Weergave huidige sessie
Let op: Dit stel je in voor de huidige sessie. Wil je standaard je timesheet openen in de maand- of juist de dagweergave, stel dit dan in in 'Mijn profiel'. Klik rechtsboven in je scherm op jouw naam, kies 'Mijn profiel', ga naar het tabblad 'Instellingen' en dan naar 'Registreren'.
Optimaliseer je timesheet: Standaard projecten
Er zijn 2 opties:
- Standaard projecten (aanbevolen bij een klein aantal projecten)(max 10)
- Projecten pinnen (handmatig of automatisch)
1. Standaard projecten
Deze optie is vooral handig als je nieuw bent in Yoobi en op slechts een aantal projecten kan/mag registreren.
Tip: Als manager kun je deze optie alvast aanzetten bij de medewerker indien deze op slechts een aantal projecten mag registreren. De medewerker hoeft dit dan niet zelf meer te doen.
Kies de optie 'Standaard projecten' als je op slechts een aantal projecten kan/mag registreren. Het handige aan deze optie is namelijk dat in 1x al je projecten (waarop jij mag registreren) worden toegevoegd aan de timesheet. Je hoeft ze niet stuk voor stuk toe te voegen. Ook zijn meteen alle activiteiten zichtbaar.
- Voeg in 1 keer al je projecten (max 10) toe aan de timesheet met alle activiteiten. Je hoeft dus niet ieder project handmatig toe te voegen.
- Heb je meer dan 10 projecten dan toont Yoobi alleen de eerste 10 projecten uit jouw projectenlijst (alfabetische volgorde). Het is wel mogelijk om de overige projecten handmatig toe te voegen en hierop te registreren. Registreer je op een project buiten deze 'top 10', dan wordt dit project getoond en vervolgens aangevuld tot 10, dus met de eerste 9 projecten van je projectenlijst.
Tip: Heb je meer dan 10 projecten waarop je mag registreren, dan is de optie 'Projecten pinnen' waarschijnlijk handiger.
Optimaliseer je timesheet: Projecten pinnen
Er zijn 2 opties:
- Standaard projecten (aanbevolen bij een klein aantal projecten)(max 10)
- Projecten pinnen (handmatig of automatisch)
2. Projecten pinnen
Pin een project of een activiteit door een blauw pinnetje toe te voegen.
Projecten handmatig pinnen
Met deze instelling worden projecten en activiteiten niet automatisch gepind. Wil je een project of activiteit pinnen zodat deze altijd zichtbaar blijft in de timesheet, pin dan handmatig het project of activiteit.
Dit kan op 2 manieren:
- Klik op de 3 puntjes achter het project en kies voor 'Project vastzetten':
Het project en alle zichtbare activiteiten zullen nu worden gepind, er komt een blauw pinnetje voor te staan.
- Navigeer met je muis voor de activiteit en je ziet een grijs pinnetje verschijnen. Klik op het pinnetje en het pinnetje wordt blauw
Met deze instelling wordt een project zodra deze nieuw toegevoegd wordt aan de timesheet, automatisch gepind. Het project en alle onderliggende activiteiten zijn dan gepind.
Een project of activiteit kan altijd ontpind of weer opnieuw gepind worden zoals hierboven beschreven bij het handmatig pinnen.
Tip: Door gepinde projecten alvast toe te voegen aan de timesheet van een (nieuwe) medewerker, kan een medewerker meteen registreren op deze projecten.
Verschil gepinde/niet gepinde projecten
Het verschil tussen 'gepinde' en 'niet gepinde' projecten:
- Gepinde projecten: Yoobi toont altijd alle gepinde projecten en activiteiten
Als een project en of activiteit gepind is, dan zal deze altijd zichtbaar blijven in de timesheet zolang dit project actief is. Het maakt niet uit als er niet op geregistreerd is, het project wordt altijd getoond. - Niet gepinde projecten: Yoobi toont alleen de projecten/activiteiten waarop geregistreerd is
Wanneer je een project toevoegt aan de timesheet, dan worden alle activiteiten meteen getoond. Voeg je nu geen registraties toe op dit project en je ververst de pagina of je navigeert naar een volgende maand en weer terug, dan zal dit project niet meer zichtbaar zijn.
Had je op 1 activiteit een registratie gedaan, dan zal het project met alleen deze ene activiteit zichtbaar zijn.
Ditzelfde geldt voor het toevoegen van activiteiten aan de timesheet; voeg je bij een bestaand project een activiteit toe en je registreert hier vervolgens niet op, dan zal deze niet meer getoond worden.
Ontpinnen kan ook via de 3 puntjes achter het project. Kies dan de optie 'Project losmaken'.
Een andere manier is om op het blauwe pinnetje voor een project of activiteit te klikken. Het pinnetje wordt dan grijs en het project en/of activiteit is niet meer gepind.
Activiteiten tonen van vorige maand
Er zijn 3 opties:
- Ja, ingeklapt
- Ja, uitgeklapt
- Nee
1. Ja, ingeklapt
Bij deze instelling worden de projecten ingeklapt getoond. Je ziet alleen de projectnaam in de timesheet. Klik op het pijltje voor het project om het project uit te klappen en alle activiteiten te tonen.
- Standaard projecten. De eerste 10 projecten worden getoond met alle activiteiten, maar wel ingeklapt. Registreer je nu op een project (eerst project openklappen) dan blijft dit project open geklapt. Was er in de nieuwe maand al op een project geschreven, dan wordt deze uitgeklapt getoond.
Heb je meer dan 10 projecten waarop je mag registreren en was er op een project buiten de 'top 10' van projecten geregistreerd, dan wordt dit project meegenomen naar een volgende maand (en dan aangevuld met 9 andere projecten). Dit project wordt ingeklapt getoond. - Projecten pinnen (gepind). Alle gepinde projecten/activiteiten blijven getoond. Deze projecten zijn ingeklapt, alleen de projectregel is zichtbaar.
- Projecten pinnen (niet gepind). Alleen de projecten/activiteiten waar de vorige maand op geregistreerd was, worden nu nog getoond. Deze projecten zijn ingeklapt, alleen de projectregel is zichtbaar.
2. Ja uitgeklapt
Bij deze instelling worden de projecten uitgeklapt getoond.
- Standaard projecten. De eerste 10 projecten worden getoond met alle activiteiten en uitgeklapt.
Heb je meer dan 10 projecten waarop je mag registreren en was er op een project buiten de 'top 10' van projecten geregistreerd, dan wordt dit project meegenomen naar een volgende maand (en dan aangevuld met 9 andere projecten). Dit project wordt ook uitgeklapt getoond. - Projecten pinnen (gepind). Alle gepinde projecten/activiteiten blijven getoond. Deze projecten zijn uitgeklapt, alleen de activiteiten die gepind zijn óf waarop geregistreerd is, zijn in de vorige maand zijn zichtbaar.
- Projecten pinnen (niet gepind). Alleen de projecten/activiteiten waar de vorige maand op geregistreerd was, worden nu nog getoond. Deze projecten zijn uitgeklapt, alleen de activiteiten waarop geregistreerd is zijn zichtbaar.
3. Nee
Bij deze instelling worden projecten niet meegenomen naar een volgende maand. Je begint dus met een lege timesheet, mits je de optie 'Standaard projecten' aan hebt staan.
- Standaard projecten. De eerste 10 projecten worden getoond met alle activiteiten en uitgeklapt. Heb je in de volgende maand al een registratie op een project, dan wordt dit project getoond met alle activiteiten en uitgeklapt.
- Projecten pinnen (gepind). Alleen de gepinde projecten worden getoond. En als er al een registratie gedaan is in de volgende maand, dan wordt deze getoond (alleen de activiteit waarop geregistreerd is).
- Projecten pinnen (niet gepind). Er worden geen projecten meer getoond. Alleen als er al een registratie gedaan is in de volgende maand, dan wordt deze getoond (alleen de activiteit waarop geregistreerd is).
Extra opties
- Toon planning
- Verlof aanvragen
- Toon timer
Met deze knop wordt jouw medewerkerplanning weergegeven onder de timesheet. Meer info.
2. Verlof aanvragen
Maak een nieuwe verlofaanvraag aan. Meer info.
3. Toon timer
Toon de timer pop-up. Bekijk een of meer lopende timers en/of start een nieuwe timer. Meer info.
Instellingen voor de organisatie
- Beheer > Instellingen > Registreren
- Afdeling > Instellingen > Registreren
- Personeel > Medewerker > Instellingen > Registreren
- Mijn Profiel
Beheer
Stel via Beheer > Instellingen > Registreren de organisatie-instelling in.
Afdeling
Stel via Afdeling > Instellingen > Registreren de instelling voor deze afdeling in. Deze instelling overschrijft hiermee de organisatie-instelling.
Personeel
Stel via Personeel > Medewerker > Instellingen > Registreren de instelling voor deze medewerker in. Deze instelling overschrijft hiermee de afdeling- en organisatie-instelling.
Mijn Profiel
Stel via Mijn profiel je eigen instelling in. Deze instelling overschrijft de personeel-, afdeling-, en organisatie-instelling.
Let op: Deze instelling is gelijk zoals je het ingesteld hebt in de timesheet instellingen zoals hierboven beschreven.
-
Gepubliceerd op:
-
Gemaakt door:
-
Bijgewerkt op:21-10-2024
-
Tag:
-
Door:Mercedes Roeland Gonzalez-Pos
-
Supporttag:
-
Meer:English releasenotes