Rapporten: veelgestelde vragen

Rapporten
Ga naar het menu 'Rapporten'. Kies een rapport. Dit rapport kun je vervolgens exporteren naar Excel of openen en opslaan als een PDF bestand.
In Yoobi zijn er veel standaard rapporten beschikbaar. Welke voor jou het best passend is, is een kwestie van uitproberen. Heb je het juiste rapport gevonden maak dit rapport dan 'Favoriet' door op het sterretje achter het rapport te klikken. Een rapport is altijd te exporteren naar Excel waar je eventueel je gegevens nog verder kunt bewerken.
Klik hier voor meer informatie over het genereren van rapporten.
In het filter 'Periode' zijn er diverse mogelijkheden.

Statisch:
  • Voor. Kies dit filter als je alle data voor een bepaalde datum wilt tonen. Selecteer een datum. Dit is een vaste datum (bijvoorbeeld 01-07-2023)
  • Na. Kies dit filter als je alle data na een bepaalde datum wilt tonen. Selecteer een datum. Dit is een vaste datum (bijvoorbeeld 31-07-2023)
  • Tussen. Kies dit filter als je alle data tussen een bepaalde datum wilt tonen. Selecteer een begindatum en een einddatum. Dit is een vaste periode (bijvoorbeeld 01-07-2023 t/m 31-07-2023)
Met een statisch filter heb je vaste data. Wanneer je het rapport ook opent, Yoobi zal altijd deze vaste data aanhouden om het rapport te genereren.

Dynamisch:
  • Kies een periode. Maak hier een keuze uit een dynamische periode zoals 'vorige week', 'deze maand' of 'volgend jaar'. Voorbeeld: Heb je deze filteroptie ingesteld op 'Vorige maand' en je genereert het rapport in augustus dan zal het rapport de gegevens van juli tonen. Genereer je het rapport in september, dan zullen de gegevens van augustus getoond worden.

Met een dynamisch filter zal het rapport steeds andere data tonen, afhankelijk van wanneer het rapport gegenereerd wordt. Dit is heel handig als je een rapport automatisch periodiek wilt versturen.Op de PDF wordt de data van deze periode weergegeven.
Er zijn diverse manieren waarop je een rapport kan delen.

 

  1. Intern via de inzichtblokken op een dashboard. Hierbij deel je een rapport met een of meerdere Yoobi gebruikers (collega's). Zij krijgen het rapport dan op hun dashboard te zien als paars inzichtblok.
    Meer informatie.
       
  2. Extern via de optie 'Rapportdelingen'. Genereer een rapport en deel deze eenmalig of periodiek met een externe contactpersoon. Dit kan alleen met standaard rapporten uit het menu 'Rapporten'. Dit kan (nog) niet met rapporten in de module 'Inzicht'.
    Meer informatie.
       
  3. Rapport downloaden. Download een rapport (PDF of Excel), sla deze op en mail deze.
     
Heb je een bedrijf dat ontwikkelings- en/of onderzoeksprojecten uitvoert en maak je gebruik van de fiscale innovatieregeling WBSO (Wet Bevordering Speur- en Ontwikkelingswerk) gebruik dan ons rapport 'WBSO'. De rapportage bevat per medewerker alle subsidiabele projecten waarop uren geschreven zijn gecombineerd met vakantie, ziek en overige uren zodat een goed beeld ontstaat wat de medewerker die periode heeft gedaan en hoe dat zich verhoudt tot de subsidie uren.Wil je gebruik maken van het rapport WBSO neem dan contact op met onze supportafdeling. Zij kunnen dit rapport toevoegen voor jullie Yoobi omgeving. Klik hier voor meer informatie.
Om inzicht te krijgen in de declarabiliteit van de medewerkers gebruik je het rapport 'Declarabiliteit medewerkers'. Ga naar Rapporten > Medewerkers > Declarabiliteit medewerkers. Klik hier voor meer informatie.
Inzicht
In Yoobi zijn in het menu 'Rapporten' diverse rapportages beschikbaar. Je kan diverse filters toevoegen aan een rapport, maar je kan het rapport zelf niet wijzigen. De Inzicht module is een aanvullende module met daarin veel meer mogelijkheden. Maak hierin snel je eigen rapporten. Bepaal zelf welke informatie je in het rapport wilt genereren (stel zelf in welke gegevens je wilt zien), deel je rapporten met je collega's en/of maak een snelkoppeling op je dashboard in Yoobi. Ook is het mogelijk om rapporten te genereren over langere periodes (meerdere jaren).
Meer informatie.