Projecten: Nieuwe activiteit toevoegen

Klik in de lijst met projecten op een project om naar de detailgegevens van dit project te navigeren. Ga naar het tabblad 'Activiteiten'.

Nieuwe activiteit toevoegen
Voeg een nieuwe activiteit toe in het tabblad ‘Activiteiten’ of in het tabblad 'Overzicht' (kaart activiteiten). Klik op de + knop. Er opent een pop-up waar je een nieuwe activiteit toevoegt of kiest uit een standaard activiteit.

Nieuwe activiteit
Maak een nieuwe activiteit aan.


 
  • Selecteer het registratietype (wat wil je registreren op deze activiteit: uren, aantallen of een bedrag)
  • Vul een naam voor de activiteit in.
  • Kies toevoegen.
  • Je kan nu meteen nog een nieuwe activiteit (of standaard activiteit) toevoegen.
  • Ben je klaar, kies dan 'Opslaan'.
 

Standaard activiteit
Selecteer een standaard activiteit.

  • Selecteer 1 of meerdere standaard activiteiten. Let op: Hier worden alleen de standaard activiteiten getoond die nog niet toegevoegd zijn aan dit project.
  • Ben je klaar, kies dan 'Opslaan'.

Standaard activiteiten: Gebruik je vaak dezelfde activiteiten dan is het handig om deze aan te maken als standaard activiteit. In het vervolg voeg je deze activiteiten dan met 1 muisklik toe. 
Wil je de gegevens van een standaard activiteit wijzigen ga dan naar Beheer > Systeemvoorkeuren > Standaard activiteiten.

Detailgegevens van de toegevoegde activiteit(en) aanvullen
Nadat je de activiteiten hebt toegevoegd aan het project navigeer je naar het tabblad 'Activiteiten' in de detailgegevens van het project. Dubbelklik op een activiteit om naar de detailgegevens van de activiteit te gaan. 

Activiteit gegevens. Vul hier de gegevens aan zoals een eventuele start- en einddatum, geef aan of een opmerking verplicht is of stel financiële gegevens in (module Facturatie).
Registratierechten. De registratierechten ingesteld bij het project, gelden ook voor de onderliggende activiteiten. Wil je hier een uitzondering op maken dan stel je dat in bij de activiteit in het tabblad registratierechten.

Activiteit toevoegen vanuit de timesheet
Het is mogelijk om een activiteit direct vanuit de timesheet aan te maken. De nieuwe activiteit wordt direct in de timesheet getoond zodat je er op kan registreren, en de activiteit wordt aangemaakt bij het project.



Klik op de 3 puntjes rechts naast het project. Kies 'Voeg nieuwe activiteit(en) toe aan dit project'.
Je krijgt dezelfde pop-up 'Activiteit toevoegen' zoals hierboven beschreven. 
Wil je na toevoegen de detailgegevens van deze nieuwe activiteit aanvullen dan doe je dat ook op dezelfde manier zoals hierboven beschreven.

Let op: Je dient hier wel de juiste rechten voor te hebben. Mag je in het menu 'Projecten' bij dit project nieuwe activiteiten aanmaken, dan mag je dat in de timesheet ook. Standaard mogen medewerkers dit dus niet, maar alleen de projectmanagers en/of Yoobi beheerders.

  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
    Iris Keim
  • Bijgewerkt op:
    13-03-2024
  • Tag:
  • Door:
    Annehil van Rutten
  • Supporttag: