Medewerkers: Lijst

Een medewerker heeft in Yoobi 2 accounts: Een medewerker account en een gebruikersaccount. Deze twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Bij het aanmaken van een medewerkaccount maak je ook direct een gebruikersaccount aan.

  1. Medewerkers (Personeel > Medewerkers). Hier staan alle gegevens van de betreffende medewerker zoals persoonlijke gegevens, instellingen, contracten, gekoppelde projecten en verlofrecht.
  2. Gebruikersaccounts (Beheer > Gebruikeraccounts). Een gebruiker heeft toegang tot de applicatie en kan in Yoobi inloggen. Koppel hier de juiste gebruikersrol. Klik hier voor meer informatie
Lijst met medewerkers
 

Weergave: Er zijn 2 weergaves mogelijk voor de lijst met medewerkers:

  1. Een snelle 'smalle' lijst met 2 zelf te bepalen kolommen. Selecteer (klik op) een medewerker in deze lijst en de detailgegevens van de medewerker worden nu naast deze smalle lijst geopend. De lijst blijft dus zichtbaar.
  2. Een 'brede' lijst over de gehele pagina met direct inzicht in meer gegevens door zelf te bepalen kolommen. Deze zelf ingestelde weergave is ook in te stellen als organisatie-instelling (beschikbaar vanaf 10-11-2023). Selecteer een medewerker (dubbelklik), de brede lijst wordt nu een smalle lijst (met de eerste 2 kolommen) en rechts worden de detailgegevens van de geselecteerde medewerker getoond.

 Wissel van lijst weergave door deze knop in je Yoobi scherm te gebruiken. 

Mogelijkheden: Lees hier meer over de mogelijkheden in de 'Lijsten in Yoobi' (o.a. weergave, filters, selecties en exporteren)

Nieuwe medewerker aanmaken
Klik op de rode knop met de plus om een nieuwe medewerker aan te maken.

Medewerker gegevens wijzigen
Navigeer naar de detailgegevens van de medewerker door in de lijst op de medewerker te klikken. Wijzig hier de gegevens of vul deze aan.

Medewerker niet verwijderen maar inactiveren
Als een medewerker uit dienst gaat, verwijder deze dan niet in Yoobi, maar maak de medewerker inactief. Ga naar Personeel > Medewerkers > Dubbelklik op de medewerker. Je navigeert nu naar de detailgegevens van de medewerker (met tabbladen) > Klik rechtsboven op de knop 'Acties' > Kies ‘Deactiveren’. Zowel het medewerker- als de gebruikersaccount worden dan inactief. Alle gegevens blijven bewaard. In de licentie is er nu weer ruimte om een nieuwe medewerker toe te voegen.

Items in lijst selecterenItems in lijst selecteren
Selecteer (vink het vakje aan) één, meerdere of alle items in de lijst. Er opent een pop-up waarmee je de volgende acties voor de geselecteerde items kunt uitvoeren: 

  • Medewerker gegevens wijzigen mbv de bulkmutatie 'Medewerkers'
  • Medewerkers verwijderen (niet aan te raden!! Zie ook hierboven)
  • Selectie bewaren
 

Lijst met ingestelde filters of selecties bewaren
Als je vaak hetzelfde filter of een bepaalde selectie gebruikt, dan is het mogelijk dit op te slaan als snelkoppeling en deze toe te voegen als inzichtblok op je dashboard zodat je heel snel opnieuw naar deze lijst of selectie kan navigeren.

  • Lijst opslaan als filter/snelkoppeling: Stel je gewenste lijst samen met behulp van filters. Klik op het drop-down tekentje bij de blauwe knop 'Filter toevoegen'. Kies 'Filters bewaren'. Geef een naam en eventueel omschrijving. De lijst met de ingestelde filters zal nu als filter/snelkoppeling opgeslagen worden. Je kan deze nu ook als filter gebruiken in je lijst (klik op filters toevoegen. Het filter staat nu onder 'bewaarde filters').
  • Selectie in lijst opslaan als snelkoppeling: Selecteer één, meerdere of alle items in een lijst, er verschijnt een scherm met te nemen acties, kies 'Bewaar selectie'.
  • Selectie als snelkoppeling: Dit is alleen mogelijk met de uitgebreide CRM module. Sla items op als dynamische of statische selectie. Klik hier voor meer informatie.

Ga nu naar je dashboard en voeg je lijst of selectie toe als inzichtblok. Klik hier voor meer informatie.

Lijst medewerkers downloaden als PDF of XLS bestand
Kies voor de tabelweergave (brede lijst). Klik rechtsboven op het download icoontje en kies voor PDF of XLS. Op de achtergrond zal Yoobi het bestand downloaden en zodra de export gereed is krijg je een notificatie (megafoonicoontje rechts boven in Yoobi).

Extra licenties bijbestellen
Als het maximaal aantal gebruikers bereikt is kan er geen nieuwe medewerker aangemaakt worden. 
Klik rechts boven in je Yoobi scherm op het vraagteken en kies 'licentie informatie'. Er opent een overzicht van de huidige licentie(s). Bestel hier direct extra licenties bij.  

Let op: Maak je ook gebruik van de verlof module, dan moet je ook een extra gebruiker voor de verlofmodule invoeren (tenzij deze gebruiker geen gebruik gaat maken van de verlofregeling). Hetzelfde geldt voor de CRM module; als een medewerker CRM beheerders rechten moet krijgen kun je hier een licentie bijbestellen.

 


employee:index:0
  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
    Iris Keim
  • Bijgewerkt op:
    22-01-2024
  • Tag:
  • Door:
    Vincent Egt
  • Supporttag:
    employee:index:0