Licenties bijbestellen

Als het maximaal aantal gebruikers bereikt is kan er geen nieuwe medewerker aangemaakt worden. 

Klik rechts boven in je Yoobi scherm op het vraagteken en kies 'licentie informatie'. Er opent een overzicht van de huidige licentie(s). Bestel hier direct extra licenties bij. 

 

 

Let op: Maak je ook gebruik van de verlof module, dan moet je ook een extra gebruiker voor de verlofmodule invoeren (tenzij deze gebruiker geen gebruik gaat maken van de verlofregeling). Hetzelfde geldt voor de CRM module; als een medewerker CRM beheerders rechten moet krijgen kun je hier een licentie bijbestellen.

In dit scherm worden ook diverse gegevens met betrekking tot het abonnement weergegeven zoals de abonnement periode, het aantal huidige gebruikers, het tarief per medewerker, verzonden factureren, enz.

Vul bij  'Extra gebruikers' het benodigde aantal nieuwe gebruikers toe en klik op ‘Bestellen’. Hierna kun je vrijwel direct de nieuwe medewerker toevoegen in Yoobi. Mocht dit toch niet direct lukken, neem dan contact met ons op.
Na het plaatsen van de bijbestelling, ontvang je van ons een extra factuur. Op die factuur brengen wij de extra licentie(s) in rekening voor het resterende aantal dagen tot de volgende prolongatiedatum.

TIP: Controleer de status van de huidige accounts. Gaat een medewerker uit dienst, verwijder dit account dan niet maar deactiveer het account. Zo blijven de gegevens bewaard en komt er een plekje vrij in de licentie waarmee je weer een nieuwe medewerker kunt toevoegen.
Ga naar de detailgegevens van de medewerker, kies rechtsboven in het scherm 'Acties' en klik op 'Deactiveren'. De status wordt nu 'Inactief' en het account telt niet meer mee in de licentie.

  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
  • Bijgewerkt op:
    12-08-2019
  • Tag:
  • Door:
    Iris Keim
  • Supporttag: