Licenties bijbestellen

Licentie informatie scherm
Voor inzicht in je lopende Yoobi licenties en abonnementen klik je in Yoobi rechtsboven op het vraagteken knopje en kies je 'Licentie informatie'. Ook kun je hier gemakkelijk extra licenties bijbestellen. Afhankelijk van de modules waarmee je werkt, kun je medewerker-, verlof- en/of crm-licenties bijbestellen.



Uitleg licentie scherm
1. Abonnementsgegevens. Bij de abonnementsperiode wordt de periode weergegeven waarover gefactureerd wordt. Ook wordt hier het aantal dagen getoond tot de volgende periode en het aantal afgenomen producten.
2. Laatste facturen. Hier worden de laatste 5 facturen getoond. Staat er een groen vinkje voor, dan is de factuur betaald. Open de factuur door op het download-icoontje rechts te klikken.
3. Aantal in gebruik. Hoeveel licenties zijn daadwerkelijk in gebruik? Naast het aantal gebruikers in de licentie zie je in 1 oogopslag hoeveel gebruikers je nog niet in gebruik hebt. Zo voorkom je dat je te veel gebruikers bijbestelt.
 

TIP: Controleer de status van de huidige accounts. Gaat een medewerker uit dienst, verwijder dit account dan niet maar deactiveer het account. Zo blijven de gegevens bewaard en komt er een plekje vrij in de licentie waarmee je weer een nieuwe medewerker kunt toevoegen.

4. Huidige licentie. Het aantal gebruikers binnen de huidige licentie.
5. Tarief. Het tarief van de licentie voor de afgesproken factuurperiode. Betaal je de factuur jaarlijks, dan staat hier een ander bedrag dan je de factuur per kwartaal of per maand betaalt. In bovenstaand voorbeeld wordt per kwartaal betaald.
6. Extra toevoegen. Voeg hier snel extra gebruikers toe. Maak je gebruik van de verlofmodule en/of de uitgebreide CRM-module, dan kun je voor deze modules ook gebruikers bijbestellen. Lees er verder in deze supporttekst meer over.
7. Tarief resterende periode. Yoobi berekent naar aanleiding van het aantal resterende dagen tot prolongatie welk bedrag er nog bijbetaald dient te worden voor de bijbestelde gebruikers. In de volgende factuurperiode zal gewoon het gehele bedrag voor de licentie betaald worden.
8. Bij te betalen. Dit is wat je betaalt voor deze bijbestelling. Je ontvangt hier een aparte factuur van.
9. Totaal volgende factuur. Dit is een totaaloverzicht van wat je voor de volgende factuurperiode zal gaan betalen. Bestel je in dit scherm gebruikers bij, dan zullen deze direct erbij opgeteld worden, zodat je hier inzicht in hebt.

Nieuw abonnement
Wanneer je overgaat naar een ander abonnement, bijvoorbeeld als er prijswijzigingen zijn doorgevoerd, dan wordt zowel het huidige als het nieuwe abonnement getoond. Klik op het gewenste tabblad om de informatie en prijzen van het betreffende abonnement in te zien. Bijbestellen kan alleen in het huidige abonnement, maar wordt automatisch doorgevoerd in het nieuwe abonnement.




Licenties bijbestellen
Als het maximaal aantal gebruikers (afgenomen licenties) bereikt is, kan er geen nieuwe medewerker aangemaakt worden in Yoobi. In dit scherm bestel je heel makkelijk licenties erbij.
Om onnodige extra licenties te bestellen, controleer of er bijvoorbeeld niet inmiddels medewerkers uit dienst zijn. Is dit het geval, zet dit account dan op inactief en het account komt weer vrij voor een nieuwe gebruiker.

Gebruik het + icoontje om het gewenste aantal in te stellen of selecteer het veld en voer handmatig in.
 

Let op: Maak je ook gebruik van de verlof module, vergeet dan niet om ook een extra gebruiker voor de verlofmodule in te voeren (tenzij deze gebruiker geen gebruik gaat maken van de verlofregeling). Hetzelfde geldt voor de CRM module; als een nieuwe medewerker CRM beheerders rechten moet krijgen kun je hier een licentie bijbestellen.

Verschillende abonnementsvormen binnen Yoobi
Yoobi kent de volgende abonnementsvormen:

  • Professional => 1 gebruiker
  • Team => 2 t/m 24 gebruikers
  • Corporate => 25 t/m xx gebruikers

Voor de verschillende abonnementen gelden andere tarieven. Wanneer je nu zoveel gebruiker accounts bijbestelt dat je overgaat naar een andere abonnementsvorm, dan zie je het volgende:

Je kan in dit geval dus tot en met 24 gebruikers bestellen op dit moment, want deze vallen nog binnen het Yoobi Team abonnement. Je zal daarnaast een offerte ontvangen voor de overige gebruikers die je wilt bijbestellen.

De abonnementen zijn per jaar, per kwartaal of per maand af te nemen. Hierbij gelden andere tarieven. Het betaaltermijn bij een jaarabonnement kan per jaar, per kwartaal of per maand zijn.

Extra gebruikers vrijwel direct toegevoegd in Yoobi
Bestel je op deze manier gebruikers bij, dan zullen deze binnen enkele minuten beschikbaar zijn in Yoobi. Je kan dan dus meteen een nieuwe medewerker aanmaken. De factuur volgt later. Op die factuur brengen wij enkel de extra licentie(s) in rekening voor het resterende aantal dagen tot de volgende prolongatiedatum.

  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
  • Bijgewerkt op:
    15-02-2024
  • Tag:
  • Door:
    Mercedes Roeland Gonzalez-Pos
  • Supporttag: