Gebruikersrollen

In Yoobi werken we met verschillende ‘rollen’. Iedere rol heeft bijbehorende rechten, zo geef je medewerkers extra mogelijkheden. Yoobi kent drie soorten rollen (gebruikersrollen, afdelingsrollen en projectrollen), die je eenvoudig kan toevoegen, aanpassen en koppelen.

Via Beheer > Systeemvoorkeuren > Gebruikersrollen kun je gebruikersrollen definiëren.

Stel hier de gebruikersrollen en rechten in die voor de organisatie van toepassing zijn. Kies een standaard gebruikersrol of maak een nieuwe gebruikersrol aan via de knop ‘+ Nieuwe gebruikersrol’. Per rol kun je de rechten instellen. 

Tip: via Beheer > Gebruikersaccounts zie je per medewerker aan welke gebruikersrollen hij of zij gekoppeld is.

Standaard gebruikersrollen in Yoobi



Gebruikersrollen CRM
Maak je gebruik van de CRM module in Yoobi, dan moet een medewerker gekoppeld zijn aan de gebruikersrol ‘CRM medewerker’. Let op: Binnen deze rol moet het recht ‘CRM (verkopen, offertes, targets, selecties)’ op ‘UIT’ staan anders kan de rol niet gekoppeld worden.
De aanvullende module ‘Relatiebeheer en verkopen’ voor het CRM neem je af per gebruiker. Deze gebruikers koppel je aan de gebruikersrol ‘CRM beheerder’. De overige medewerkers kun je aan de gebruikersrol ‘CRM Medewerker’ koppelen.

Er zijn 2 manieren om een gebruikersrol aan een medewerker te koppelen:

  1. Via Beheer > Gebruikeraccounts > Dubbelklik op de medewerker > Tabblad Gebruikersrollen > Vink de gebruikersrol aan.
  2. Via Beheer > Systeemvoorkeuren > Gebruikers en Rechten > Gebruikersrollen > Dubbelklik op de gebruikersrol > Tabblad Gebruikeraccounts > Klik op de knop Koppelen.


Extra informatie:
Nieuwe gebruikersrol toevoegen
Gebruikersrol wijzigen
Gebruikeraccounts koppelen 


role:index
  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
    Iris Keim
  • Bijgewerkt op:
    22-12-2023
  • Tag:
  • Door:
    Annehil van Rutten
  • Supporttag:
    role:index