Gebruikersrol toevoegen


Gebruikersrollen definieer je via het menu Beheer > Systeemvoorkeuren > Gebruikersrollen. â€‹Maak een nieuwe gebruikersrol aan door op ‘+ Nieuwe gebruikersrol’ te klikken.

In het tabblad ‘Rol’ zie je de onderdelen binnen Yoobi waarin je rechten kunt instellen voor de gebruikersrol.

Op de volgende onderdelen in Yoobi zijn rechten in te stellen: Agenda, Gebruikersprofiel, CRM-klanten, Medewerkers, Projecten, Afdelingen, Registratierechten, Beheer, Beheer-Gebruikeraccounts, Verlof, Planning, Overwerk, Financieel, Producten, Beheer-Vrije velden en Onkosten.

Klik op een onderdeel om de rechten in te stellen.

Rechten van een gebruikersrol aanpassen

Per onderdeel kun je de diverse opties op ‘Aan’ of ‘Uit’ zetten. Voor sommige onderdelen zijn niet alle opties beschikbaar. Klik op ‘Rol opslaan’ om de wijzigingen door te voeren. 

Lees hier hoe je vervolgens gebruikeraccounts aan deze gebruikersrol koppelt.

 


role:newrole
  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
    Iris Keim
  • Bijgewerkt op:
    26-09-2022
  • Tag:
  • Door:
    Iris Keim
  • Supporttag:
    role:newrole