Factureren vanuit meerdere afdelingen

Afdelingen kunnen ook dienen als fictief bedrijf zodat er vanuit Yoobi voor meerdere juridische entiteiten gefactureerd kan worden. Dit vereist specifieke factuurschema’s en factuurinstellingen. Per afdeling (of B.V.) maak je dan gebruik van een eigen factuurschema met een eigen factuurnummering (masker).

Ga naar Beheer > Instellingen > Financieel en schakel de volgende instelling in: ‘Afdeling is verplicht bij factureren’. Als deze op ‘Aan’ staat, dan MOET je via een afdeling factureren, anders kan de factuur niet worden goedgekeurd, gefiatteerd of verzonden. Zo kun je niet vergeten de juiste afdeling te koppelen.
Via de bulkmutatie ‘Factureren’, is het dan nog wél mogelijk om goedgekeurde facturen aan te maken zonder afdeling, maar deze kun je vervolgens niet fiatteren (ook niet via de bulkmutatie).

In de factuurinstellingen van een orderitem staat de optie ‘Factuurschema overnemen’. Hier bepaal je welk factuurschema wordt toegepast op de facturen van deze order. Voor het factureren per afdeling kies je voor de optie ‘Overnemen van afdeling’. De afdeling dient aan het project gekoppeld te zijn.
 


Werkwijze factureren vanuit meerdere afdelingen

  1. Maak voor iedere entiteit een apart factuurschema aan
  2. Maak een afdeling aan en vul in het tabblad instellingen de financiële gegevens in
  3. Op het moment dat je een project aan een afdeling koppelt en hiervan een order maakt gebruikt Yoobi de instellingen van de afdeling
  4. Bij handmatige facturen kies je in de factuur zelf de afdeling

Module Whitelabel
Wanneer je per afdeling ook een andere rapportage template met eigen logo wilt gebruiken dan kan dit met onze module 'Whitelabel'. Neem hierover contact met ons op via een support melding of stuur een e-mail naar sales@yoobi.nl.
  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
  • Bijgewerkt op:
    25-07-2023
  • Tag:
  • Door:
    Mercedes Roeland Gonzalez-Pos
  • Supporttag: