Afdeling: Afdeling toevoegen

Lijst met afdelingen
Navigeer op 2 manieren naar de lijst met afdelingen:

  1. Ga naar het dashboard Personeel > Klik op de 3 puntjes in het menublok 'Medewerkers' > Kies Afdelingen
  2. Ga naar Beheer > Afdelingen

De lijst kan op 2 verschillende manieren weergegeven worden; in een 'smalle' en een 'brede' lijst. Klik hier voor meer informatie over beide weergaves.

Nieuwe afdeling toevoegen
Navigeer naar de lijst met afdelingen en klik op de rode + knop om een nieuwe afdeling toe te voegen. Er start een kleine wizard met 5 stappen.

1. Tabblad Afdelinggegevens. Vul de naam van de afdeling in en voeg eventueel een afdelingscode en/of notitie toe.

2. Tabblad Instellingen. Stel hier de uitzonderingen op de standaard instellingen in. De standaard instellingen (via Beheer > Instellingen) worden hiermee overschreven. Klik hier voor meer informatie over de standaard instellingen of bekijk de informatie onder de i-icoontjes.
Als je vanuit meerdere afdelingen gaat factureren stel je hier financiële instellingen zoals standaard factuurschema of factuurnummer in. Klik hier voor meer informatie.

3. Tabblad Medewerkers. Koppel of ontkoppel hier medewerkers.

  • Koppelen: Klik op 'Koppel medewerkers', selecteer de gewenste medewerkers en klik op 'Koppel medewerkers'
  • Ontkoppelen: Selecteer medewerkers uit de lijst en klik rechtsboven op de knop 'Ontkoppel medewerkers' 

Let op: Een medewerker kan niet aan meerdere afdelingen gekoppeld zijn.

Let op: In de lijst met de te koppelen medewerkers staan alle medewerkers, ook de medewerkers die al aan een andere afdeling gekoppeld zijn. Selecteer je hier een medewerker die al aan een afdeling gekoppeld is, dan ontkoppel je automatisch de medewerker uit zijn/haar vorige afdeling en voeg je de medewerker aan de huidige afdeling.


4. Tabblad Projecten. Koppel of ontkoppel hier projecten aan de afdeling. Let op: Hier geldt precies hetzelfde als voor het koppelen en ontkoppelen van medewerkers zoals hierboven beschreven. 

5. Tabblad overzicht. Overzicht van de gegevens van de afdeling. Koppel hier de afdelingsmanager of alsnog projecten en/of medewerkers.

Opslaan
De afdeling is nu toegevoegd. Je navigeert nu naar de lijst met alle afdelingen.

E-mail footer
Wens je nog een afdelingsspecifieke e-mail footer, klik dan in de lijst op de afdeling zodat je naar de detailgegevens van de afdeling navigeert. Ga naar het tabblad 'E-mail footer’. Stel hier indien gewenst een afdelingsspecifieke e-mail footer in. Vul je hier niets in dan houdt Yoobi de standaard e-mail footer aan.

Afdeling of groepen
Bedenk goed waarom je gebruik wilt maken van afdelingen. Het is namelijk ook mogelijk om groepen van medewerkers samen te stellen. Een medewerker kan aan meerdere groepen gekoppeld zijn. Groepen zijn makkelijk om in 1 keer bijvoorbeeld registratierechten of tarieven toe te kennen aan een groep medewerkers.
Neem voor advies hierover contact met ons op via een support melding.


department:newdepartment
  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
  • Bijgewerkt op:
    23-02-2024
  • Tag:
  • Door:
    Annehil van Rutten
  • Supporttag:
    department:newdepartment