7 antwoorden op vragen over standaardrapporten in Yoobi

In dit blog geven we antwoord op 7 vragen over standaardrapporten in Yoobi. Zo haal je nog meer uit Yoobi. 

Is het ook mogelijk om bepaalde rapportages (automatisch) intern te versturen? 
Ja dit is mogelijk. Onlangs hebben we automatische rapportdeling in Yoobi gelanceerd. Hiermee deel je zowel intern als extern automatisch (periodiek) standaardrapporten. Op onze helpwebsite leggen we uit hoe je dit doet.  

Overigens is het intern delen van rapporten ook mogelijk met de inzichtblokken.  Ook is het mogelijk om een Excel of PDF te downloaden en dit zelf verder te delen. 

Is het mogelijk een rapport dat je bij je favorieten hebt opgeslagen delen met andere collega's, zodat zij zelf de rapportage op elk gewenst moment kunnen maken? 
Nee, dit is niet mogelijk. Dit komt omdat het afhankelijk is van welke rechten een medewerker heeft. Aan hand van de rechten die een medewerker heeft is een standaardrapport wel of niet zichtbaar.  

Wat voor een soorten standaardrapporten zijn er in Yoobi? 
Er zijn rapporten voor alle modules in Yoobi. Zo zijn er persoonlijke rapporten op basis van declarabiliteit of gewerkte uren. Maar ook prognoses voor factureren en openstaande facturen. Welke rapporten je als gebruiker ziet hangt af van de rechten die je hebt.  

Hoe maak ik standaardrapporten? 
Standaardrapporten maken is eenvoudig. Je gaat in het Yoobi-menu naar het item ‘Rapporten’. Automatisch zie je welke rapporten er voor jou beschikbaar zijn. Je kiest de juiste filters en je genereert je rapport. Meer informatie vind je hier.  

Hoe voeg ik trefwoorden toe aan rapporten? 
Wanneer je bijvoorbeeld wilt weten hoeveel uur een medewerker declarabel is dan regel je dit door een trefwoord in te stellen. Hiervoor ga je naar de betreffende activiteit en klik je op het tabblad ‘activiteitgegevens’. Vervolgens selecteer je hier het betreffende trefwoord.  

Trefwoorden toevoegen doe je via: Beheer > Systeemvoorkeuren > Trefwoorden 

Hoe bewaar ik filters? 
Wanneer je een rapport hebt vormgegeven met de filters die je daarbij wenst dan klik je vervolgens op ‘bewaren’. Nu opent er een pop-up waarin je het rapport een naam geeft. Vervolgens klik je op ‘opslaan’. Wanneer je nu naar projecten gaat en daar bij de inzichtblokken op de moersleutel klikt, dan selecteer je het door jou bewaarde rapport.  Zo heb je dit rapport altijd binnen handbereik. 

Veelgestelde vragen over rapporten 
Op onze helpwebsite hebben we ook een overzicht gemaakt met veelgestelde vragen over standaardrapportages. Hierin vind je nog meer informatie over alle mogelijkheden. Bekijk alle veelgestelde vragen

Nog meer mogelijk met de module Inzicht
Heb je het idee dat je eigenlijk nog nét wat meer informatie nodig hebt dan je met onze standaardrapporten krijgt? Dan is wellicht de module Inzicht wat voor je. Hierover vind op 9 november een webinar plaats. Wil je hier meer over weten? Schrijf je dan in

 

  • Gepubliceerd op:
    19-10-2023
  • Gemaakt door:
    Margot Jonker
  • Bijgewerkt op:
    01-11-2023
  • Tag:
  • Door:
    Margot Jonker
  • Supporttag: