Outlook FAQ

 
Outlook
Ja. Er zijn 3 verschillende koppelingen mogelijk met de CRM module in Yoobi en Outlook.

Voeg e-mails vanuit Outlook toe aan Yoobi CRM met de Outlook add-in
Een binnen gekomen of verzonden e-mail voeg je als taak aan een contactpersoon en relatie toe aan Yoobi. De add-in geeft een voorstel op basis van het e-mailadres. Het is ook mogelijk de e-mail aan een project, verkoop of medewerker te koppelen. Klik hier voor meer informatie.

Voeg taken vanuit je Outlook agenda toe aan Yoobi en andersom
De taken in Outlook worden (in het paars) weergegeven in je Yoobi agenda. Zet deze taken makkelijk om naar een Yoobi taak zodat deze toegevoegd wordt aan je CRM. Collega’s kunnen jouw Outlook taken ook in de agenda zien en zien hiermee wanneer je dus beschikbaar bent of niet. Hierbij wordt alleen de dag en het tijdstip getoond, de inhoud is niet zichtbaar. Klik hier voor meer informatie.

Toon taken vanuit Yoobi in je internet agenda of agenda op je smartphone (read only)
De taken vanuit Yoobi (CRM taken, verlof en/of planning) worden alleen getóónd in je Outlook agenda, je kan deze niet wijzigen. Ze worden als extra agenda toegevoegd. Je abonneert je op updates vanuit Yoobi (iCal). Klik hier voor meer informatie.
Je kan alleen inloggen in de add-in als je gebruik maakt van de module 'Yoobi CRM' én als je daarbij de juiste rechten hebt. Klik hier voor meer informatie over het gebruik van de add-in en de rechten.
Dan is het e-mail adres van de afzender (of als het een door jouw verzonden e-mail is: het e-mail adres van de ontvanger) nog niet bekend in Yoobi. Geen probleem. Klik op 'Contactpersoon' en kies 'Maak een nieuwe contactpersoon aan'. Selecteer de relatie en vul de gegevens van de contactpersoon in. Koppel de e-mail en voeg deze, samen met de nieuwe contactpersoon, toe aan Yoobi CRM. Let op: Er moet dus wel een relatie bekend zijn in Yoobi. Is deze er niet, voeg deze dan eerst toe in Yoobi.
Klik hier voor meer informatie over het gebruik van de add-in.
Dan heb jij niet de juist rechten. Neem contact op met je Yoobi beheerder zodat deze rechten goed ingesteld worden.
Klik hier voor meer informatie over het gebruik van de add-in en de rechten.
Dan heb jij niet de juiste rechten. Je hebt het recht om een e-mail (CRM taak) aan een project te koppelen. Echter heb jij niet het recht tot de detailgegevens van dat project. je kan de taak dus niet openen via het project. De taak is wel te openen via Mijn Yoobi > Mijn taken of via CRM ?> Taken Er is een recht om de e-mails te kunnen koppelen, maar als je niet het recht hebt Neem contact op met je Yoobi beheerder zodat deze rechten goed ingesteld worden.
Klik hier voor meer informatie over het gebruik van de add-in en de rechten.
Ga rechtsboven naar je naam en via het pijltje kun gaan je naar Mijn gegevens. In het tabblad Gebruikersaccount moet de Yoobi instelling en Microsoft toestemming aanstaan. De Yoobi instelling kun je handmatig aanzetten. Als de Microsoft toestemming uitstaat, klik dan op Ontkoppel Microsoft Account. Als je daarna weer koppelt, zal de Microsoft toestemming aangezet zijn.