Stappenplan order aan relatie toevoegen

Een factuur binnen Yoobi wordt altijd aangemaakt naar aanleiding van een order. Yoobi factureert dan ook geen projecten, maar alleen orders. In een order stel je in hoe een project gefactureerd wordt.

Orders zijn op diverse plekken in te voeren in Yoobi. Vanuit een project, relatie, verkoop of een order.
Er zijn 5 type orderitems:

Let op: Een order toevoegen is alleen mogelijk als je gebruik maakt van de module 'Facturatie'. Voor product orderitems heb je ook de module 'Producten en Abonnementen' nodig, en voor self-billing de module 'Self-billing'.


Het toevoegen van een order bij een relatie in Yoobi gaat snel en gemakkelijk. Hierbij het stappenplan:

1. Nieuwe order toevoegen vanuit de relatie

  • Navigeer eerst naar de relatie via CRM > Relaties > Klik op relatie.
    Vervolgens zijn er 4 plekken waar je een order kan toevoegen bij de gekozen relatie:
    1. Via het tabblad 'Orders'. Klik hier op de rode + knop
    2. Via het tabblad 'Facturen'. Klik hier op de rode + knop
    3. Door in het tabblad 'Overzicht' op het + icoon te klikken in de kaart 'Taken'
    4. Door in het tabblad 'Overzicht' op het + icoon te klikken in de kaart 'Facturatie'



  2. Gegevens invullen
  • Wijzig, verwijder orderitem regels of voeg deze toe
  • Stel de factuurinstellingen in en sla op
  • Stel eventuele notificaties in
  • Controleer de orderdetails en verzendinformatie
3. Terugkeren naar de relatie
  • Klik op 'Terug' om terug te keren naar de relatie
4. Inzien of wijzigen van de order
  • Ga naar het tabblad 'Orders' bij de relatie (of zoek de taak op in de lijst met orders via Financieel > Orders)
  • Dubbelklik op de kaart (kaartweergave) van deze order of dubbelklik op de regel (lijstweergave) van deze order
  • Vul hier de gegevens aan of wijzig deze
 

Klik hier voor meer informatie over het factureren in Yoobi
Klik hier voor het stappenplan factureren in Yoobi

 
  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
  • Bijgewerkt op:
    16-06-2022
  • Tag:
  • Door:
    Vincent Egt
  • Supporttag: