Nieuwe partner voor transactionele e-mail



Wat is transactionele e-mail
Wanneer je met Yoobi werkt dan is de kans groot dat je vaak e-mails stuurt vanuit Yoobi. Bijvoorbeeld facturen of notificaties voor extern accorderen. Als Yoobi gebruiker maak je hierbij gebruik van 1 van de 2 mogelijkheden:

  • Je verstuurt e-mails met Yoobi als afzender
  • Je hebt je DNS aangepast en verstuurt ze uit je eigen naam

Je noemt deze e-mails transactionele e-mails. Dit zijn belangrijke e-mails waarvan je wilt dat ze aankomen bij de ontvanger. Hiervoor hebben we het afgelopen jaar al een flink aantal stappen voor ondernomen. Zo maken we dit inzichtelijk voor jou als gebruiker. Wanneer je een transactionele e-mail verzendt dan zie je in Yoobi wat de status van deze e-mail is:

  • Afgeleverd: hierbij is alles in orde en is de e-mail aangekomen bij de ontvanger
  • Niet afgeleverd: hierbij is de e-mail niet aangekomen en dien je actie te ondernemen.
  • Status onbekend: je weet niet of de e-mail wel of niet is aangekomen
     

Betrouwbaarheid verhoogd
Het afgelopen jaar hebben we hard gewerkt aan de betrouwbaarheid van onze transactionele e-mails. Helaas blijkt dat de partner waar we mee samenwerken, niet aan onze verwachtingen heeft voldaan. In de afgelopen periode hebben we te maken gehad met frequente storingen, onzekerheid over de aflevering van e-mails en een verhoogd risico van plaatsing op spamlijsten. Dit heeft geleid tot een lagere betrouwbaarheid dan wij nastreven en daarom hebben we besloten om een nieuwe partner voor transactionele e-mail te zoeken.

We hebben gekozen voor Flowmailer als onze nieuwe partner voor transactionele e-mails. In de afgelopen 90 dagen hebben we met succes een deel van onze verzonden transactionele e-mails via Flowmailer verstuurd, en de resultaten zijn veelbelovend gebleken. Daarom hebben we besloten om volledig over te stappen op Flowmailer.
 

Moet ik actie ondernemen?
In principe hoef je hier zelf niks voor te doen wanneer je e-mails vanuit Yoobi verstuurt. Wanneer je wel actie moet ondernemen dan heb je hier op 26 februari een aparte e-mail over ontvangen. Twijfel je of je actie moet ondernemen? Lees dan dit supportartikel of neem dan contact op met onze supportafdeling via de blauwe help & supportknop.

  • Gepubliceerd op:
    16-02-2024
  • Gemaakt door:
    Margot Jonker
  • Bijgewerkt op:
    29-10-2024
  • Tag:
  • Door:
    Vincent Egt
  • Supporttag: