Nieuwe medewerker aanmaken in Yoobi

Wij laten zien hoe je je licentie uitbreid met een extra gebruikersaccount en deze uitgeeft aan een nieuwe medewerker.

Je betaalt in Yoobi per actieve medewerker. Iedere medewerker is gekoppeld aan een persoonlijk en uniek gebruikersaccount. Niet actieve medewerkers vallen vrij binnen het maximum aantal licenties waar je een abonnement voor hebt. 

Als je het maximum aantal gebruikersaccounts hebt bereikt, kun je zelf online een nieuwe medewerker accounts (licenties) bij bestellen en direct een nieuwe medewerker aanmaken. De Yoobi beheerder heeft deze rechten en kan dit verzorgen. Dat gaat als volgt:

Breid je bestaande licentie uit met extra gebruikersaccounts

  • Ga naar Personeel > Medewerkers of naar Beheer > Gebruikersaccounts. Klik op de knop ‘Upgrade nu’ om een extra account bij te bestellen.
Geef het gewenste aantal extra accounts op
 
Bevestig je bestelling
 
  • Je hebt nu je licentie uitgebreid met het door jou opgegeven aantal gebruikersaccounts. Je ontvangt hier een bevestiging van per e-mail. Je kunt nu een nieuwe medewerker toevoegen.

Gebruikersaccount koppelen en uitgeven aan een nieuwe medewerker

  • Maak een nieuwe medewerker aan. Ga naar Personeel > Medewerkers > Nieuwe medewerker.
Nieuwe medewerker aanmaken
 
  • Er opent een nieuwe wizard waar je de personalia van de nieuwe medewerker opvoert. Na elk tabblad klik je op 'Volgende'.
Vul de personalia van de nieuwe medewerker in
 
  • Op het derde tabblad geef je de gebruikersnaam en het e-mailadres op van de nieuwe medewerker. Op dit adres ontvangt de medewerker straks zijn accountgegevens. Ook ken je hier de gebruikersrol toe.
Geef hier de gebruikersnaam en het e-mailadres op van de nieuwe medewerker
 
  • Op het laatste tabblad krijg je een overzicht van de ingevulde gegevens te zien. Deze kun je later ook uitbreiden en/of aanpassen. Klik op 'Opslaan' om de medewerker aan te maken.
Overzicht van de nieuwe medewerkersgegevens
 
  • Nadat je op 'opslaan' hebt geklikt, ga je automatisch naar de overzichtspagina van de nieuwe medewerker. Het account is nog niet geactiveerd. Dit dient de nieuwe medewerker zelf te doen. De nieuwe medewerker ontvangt hier per e-mail een activatielink voor'. Klik op 'Mail activeerlink' om deze mail naar de medewerker te versturen.
  • De medewerker heeft 7 dagen de tijd om zijn of haar nieuwe account te activeren. Daarna vervalt de link. Je kunt dan een nieuwe e-mail sturen via de knop 'mail activeer link' met daar in een nieuwe activatielink.
Overzicht nieuwe medewerker. Dit account heeft de status 'inactief', dit kun je activeren door een activatielink te mailen
 
  • Je krijg de bevestiging dat de e-mail is verzonden naar de nieuwe medewerker, op het e-mailadres wat je op het derde tabblad hebt opgevoerd.
De activatielink is succesvol verstuurd
 
  • De nieuwe medewerker ontvangt een e-mail met daarin zijn gebruikersnaam en de URL om in te loggen op Yoobi. Vervolgens kan hij of zij zelf een nieuw wachtwoord aanmaken om aan de slag te gaan met Yoobi.
  • Het nieuwe account wordt geactiveerd zodra de nieuwe medewerker inlogt. 
  • Op de overzichtspagina 'medewerkers' kun je controleren of alle medewerkers actief en gekoppeld zijn. Zie je deze kolommen niet direct staan? Gebruik dan het sleutel-icoon om de kolommen toe te voegen of verplaatsen. 
Controleer de status en activatie van medewerkers
  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
    Iris Keim
  • Bijgewerkt op:
    29-10-2024
  • Tag:
  • Door:
    Vincent Egt
  • Supporttag: