APP: Inloggen

Je kan op verschillende manieren in de app inloggen.
Heb je een activatie e-mail gekregen dan klik je eerst in de link in deze e-mail om je wachtwoord in te stellen. Heb je je wachtwoord ingesteld, dan kun je inloggen in de app.
Het is ook mogelijk om via een sms-code in te loggen. Je hebt dan geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Hiervoor moet er wel een mobiel nummer in jouw account ingevoerd zijn.

Na inloggen blijf je ingelogd wanneer je de app sluit. Kies je in het menu ‘Overig’ voor uitloggen, dan moet je wel opnieuw inloggen om gebruik te kunnen maken van de app.
 
Open de app en vul de volgende velden in:

Subdomein
Je vindt het subdomein terug in de e-mail waarmee je je Yoobi account activeert. Het subdomein is vaak de bedrijfsnaam. De domeinnaam vind je terug in de url als je Yoobi opent in de webversie op je computer.

Voorbeeld:
https://bakkerijhenk.yoobi.nl
In dit geval is ‘bakkerijhenk’ het subdomein. Dit voer je dus in bij het inloggen in de app (het stukje .yoobi.nl is namelijk al voor je ingevuld).

Gebruikersnaam
De gebruikersnaam vind je terug in de e-mail waarmee je je Yoobi account activeert. Als je deze niet meer hebt, vraag dan je Yoobi beheerder naar jouw gebruikersnaam.

Wachtwoord (vergeten)
Dit is het wachtwoord dat je zelf ingesteld hebt bij het activeren van je Yoobi account. Ben je deze vergeten, tik dan op ‘Wachtwoord vergeten’ om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Open de app en kies voor 'Doorgaan met sms-code'.

Telefoonnummer invoeren
Voer zowel de landcode als je telefoonnummer in.

Voorbeeld:
De Nederlandse landcode is 0031
En jouw mobiele nummer is 06-12345678

Dan voer je hier in: +31612345678

Dus een + teken met 31 (zonder nullen) en vervolgens je mobiele nummer (ook zonder de 0)

Bij Android toestellen is standaard al +31 ingevuld.
Bij IOS toestellen is dit anders, hier krijg je meteen een voorstel om je telefoonnummer te vullen.

Code ontvangen per sms
Wanneer je het telefoonnummer hebt ingevoerd, wordt er direct een sms naar je gestuurd met een verificatiecode.
Deze code voer je vervolgens in in de app. Je bent nu ingelogd
 

Tip: Afhankelijk van welk toestel je hebt, kun je de code direct uit je sms kopiëren en deze vervolgens gemakkelijk invoeren.


Geen code ontvangen per sms
Heb je geen code ontvangen per sms dan kan dat 2 redenen hebben:
  1. Er is in Yoobi bij jouw gegevens geen of een verkeerd mobiel nummer toegevoegd. Vraag dit na bij je manager. 
  2. Je hebt een verkeerd nummer ingevoerd. Ga terug naar het scherm waar je je mobiele nummer kan invoeren (dit doe je met het pijltje links boven in je scherm). Voer opnieuw het nummer in. Lukt dit weer niet, neem dan contact op met je manager. 
Code ingevoerd maar kan niet inloggen
Heb je de code ingevoerd maar kun je toch niet inloggen, dan kan dat 2 redenen hebben
  1.  Er is een verkeerde code ingevoerd. Controleer je sms en voer de code opnieuw in.
  2. De code is verlopen. De verificatiecode die je per sms krijgt is 5 minuten geldig. Heb je deze binnen 5 minuten niet gebruikt, dan moet je een nieuwe code aanvragen.
Open de app en kies voor 'Doorgaan met Microsoft'.

Account selecteren
Kies het Microsoft account waarmee je wilt inloggen. Het kan zijn dat je (nog) niet in Microsoft bent ingelogd, dan moet je dat eerst nog doen. 
 

Let op: Inloggen kan alleen met het account dat is toegevoegd in Yoobi. Log hiervoor in op de desktopversie van Yoobi, klik op jouw naam rechtsboven en kies 'Mijn profiel'. Vul hier het Microsoft account in.

Open de app en kies voor 'Doorgaan met Google'.

Account selecteren
Kies het Google account waarmee je wilt inloggen. Het kan zijn dat je (nog) niet in Google bent ingelogd, dan moet je dat eerst nog doen. 
 

Let op: Inloggen kan alleen met het account dat is toegevoegd in Yoobi. Log hiervoor in op de desktopversie van Yoobi, klik op jouw naam rechtsboven en kies 'Mijn profiel'. Vul hier het Google account in.

Open de app en kies voor 'Doorgaan met SAML'.

Verplicht inloggen met SAML
Als de beheerder ingesteld heeft dat het verplicht is om met SAML / SSO in te loggen heb je ook alleen maar deze optie in de Yoobi app.
  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
  • Bijgewerkt op:
    29-10-2024
  • Tag:
  • Door:
    Vincent Egt
  • Supporttag: