APP: CRM
Afhankelijk van de modules waarmee je werkt zie je hier diverse tabbladen. Maak je alleen gebruik van de basismodule van Yoobi dan zie je hier alleen de tabbladen 'Relaties' en 'Contactpersonen'. Met de CRM module zie je ook 'Taken' en 'Bijlages'. Maak je gebruik van de module verkopen dan is ook het tabblad 'Verkopen' zichtbaar.
Filters
In de diverse lijsten zijn er filters aanwezig om de resultaten te filteren. Tik rechtsboven op het filter icoontje om de gewenste filters in te stellen. Dit zijn jouw persoonlijke filters en deze zullen bewaard blijven in je app.
Gegevens inzien en wijzigen
Afhankelijk van jouw rechten in Yoobi en met welke Yoobi modules jouw organisatie werkt, zijn in het menu CRM de volgende tabbladen (lijsten) zichtbaar:
Binnen de tabbladen taken, relaties of verkopen zijn er ook weer diverse tabbladen (lijsten) aanwezig in de detailgegevens van een item.
Gegevens inzien
Tik op een item in een lijst om naar de detailgegevens van dit item te navigeren.
Gegevens wijzigen
Tik op een item in een lijst om naar de detailgegevens van dit item te navigeren. Tik vervolgens op het potloodje rechtsboven in het scherm om de gegevens te wijzen.
Let op: Details die ingevoerd zijn via de desktop applicatie (computer) worden wel altijd getoond bij de detailgegevens maar zijn niet altijd te wijzigen bij een bestaand item of in te voeren bij een nieuw item in de app. Deze voeg je dus alleen toe (of wijzig je) via de desktop applicatie.
- Taken
- Relaties
- Contactpersonen
- Verkopen
- Bijlagend
Binnen de tabbladen taken, relaties of verkopen zijn er ook weer diverse tabbladen (lijsten) aanwezig in de detailgegevens van een item.
Gegevens inzien
Tik op een item in een lijst om naar de detailgegevens van dit item te navigeren.
Gegevens wijzigen
Tik op een item in een lijst om naar de detailgegevens van dit item te navigeren. Tik vervolgens op het potloodje rechtsboven in het scherm om de gegevens te wijzen.
Let op: Details die ingevoerd zijn via de desktop applicatie (computer) worden wel altijd getoond bij de detailgegevens maar zijn niet altijd te wijzigen bij een bestaand item of in te voeren bij een nieuw item in de app. Deze voeg je dus alleen toe (of wijzig je) via de desktop applicatie.
Nieuwe taak toevoegen
Een nieuwe taak kun je in diverse schermen aanmaken.
- Mijn Yoobi
- CRM > tabblad Taken
- CRM > tabblad Relaties > tabblad Taken
- CRM > tabblad Verkopen > tabblad Taken
- Tik hier op het + icoon.
- Je navigeert naar het scherm ‘Nieuwe taak’.
- Vul alle gewenste gegevens in. Zie helptekst over ‘Invoervelden bij nieuwe taak, relatie en contactpersoon’.
- Tik op ‘Opslaan’ en je navigeert nu naar de detailgegevens van je zojuist opgeslagen taak.
Nieuwe relatie toevoegen
Een nieuwe relatie maak je aan in het menu CRM > tabblad Relaties.
- Tik op het + icoon in onder in het scherm.
- Je navigeert nu naar het scherm ‘Nieuwe relatie’.
- Vul hier alle gewenste gegevens in. Zie helptekst over ‘Invoervelden bij nieuwe taak, relatie en contactpersoon’.
- Bij het invoeren van een telefoonnummer, e-mailadres of adres tik je op het pijltje om het type te selecteren (bijv werk, privé of factuur).
- Tik op ‘Opslaan’ en je navigeert nu naar de detailgegevens van je zojuist opgeslagen relatie.
Nieuwe contactpersoon toevoegen
Een nieuwe contactpersoon maak je aan in het menu CRM > tabblad Contacten of in het menu CRM > tabblad Relaties > tabblad Contacten.
- Tik op het + icoon in onder in het scherm.
- Je navigeert nu naar het scherm ‘Nieuw contact’.
- Vul hier alle gewenste gegevens in. Zie helptekst over ‘Invoervelden bij nieuwe taak, relatie en contactpersoon’.
- Bij het invoeren van een telefoonnummer of e-mailadres tik je op het pijltje om het type te selecteren (bijv werk, privé of factuur).
- Tik op ‘Opslaan’ en je navigeert nu naar de detailgegevens van je zojuist opgeslagen contactpersoon.
Invoervelden bij nieuwe taak, relatie en contactpersoon
Er zijn diverse invoervelden mogelijk bij het aanmaken van een nieuw item:
Let op: Niet alle gegevens die via de desktop applicatie (computer) kunnen worden ingevuld bij het aanmaken van een nieuw item, zijn ook beschikbaar in de app. De ingevoerde items worden wel altijd getoond bij de detailgegevens maar zijn dus niet altijd toe te voegen of te wijzigen in de app.
- Een veld waar je alleen tekst kan invoeren. Tik in het veld en het toetsenbord van je telefoon opent.
- Een veld waar je keuze hebt uit diverse items. Tik op het pijltje naar rechts om de keuzemogelijkheden te openen en tik op de gewenste keuze. Bijvoorbeeld ‘Categorie’ bij relaties.
- Soms is het mogelijk meerdere items te selecteren. Bijvoorbeeld als je meerdere gebruikers aan een taak koppelt.
- Datums. Tik op de datum om de datum te wijzigen.
- Tijdstippen. Tik op het tijdstip om het tijdstip te wijzigen.
- Is een veld verplicht om in te vullen dan staat er een rood sterretje bij. Zonder dat dit veld gevuld is, kun je het nieuwe item niet opslaan.
Let op: Niet alle gegevens die via de desktop applicatie (computer) kunnen worden ingevuld bij het aanmaken van een nieuw item, zijn ook beschikbaar in de app. De ingevoerde items worden wel altijd getoond bij de detailgegevens maar zijn dus niet altijd toe te voegen of te wijzigen in de app.
-
Gepubliceerd op:
-
Gemaakt door:
-
Bijgewerkt op:16-06-2022
-
Tag:
-
Door:Vincent Egt
-
Supporttag:
-
Meer:English releasenotes