Beveiliging: veelgestelde vragen
Beveiliging
Account is geblokkeerd, wat nu?
Een account wordt automatisch geblokkeerd als een medewerker een bepaald aantal dagen niet heeft ingelogd of diverse malen het wachtwoord foutief heeft ingevuld. Dit aantal dagen of aantal keer stel je zelf in via
Let op: Controleer ook altijd even of de medewerker de juiste gebruikersnaam gebruikt heeft. De gebruikersnaam vind je via
Ben je zelf als Beheerder geblokkeerd en zijn er geen andere beheerders in je organisatie neem dan contact op met onze supportafdeling om jouw account te deblokkeren.
Beheer > Instellingen > Gebruikersaccounts
. Als een account geblokkeerd is kan de Yoobi beheerder of administrator deze 'Deblokkeren'. Ga hiervoor naar Personeel > Medewerkers > Dubbelklik op de medewerker
. Kies rechtsboven voor 'Deblokkeren' (via Acties). Heeft de medewerker meerdere malen een foutief wachtwoord ingevuld dan heb je hier ook de mogelijkheid om de medewerker een e-mail te sturen met daarin een link om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Klik hiervoor rechtsboven op 'Mail nieuw wachtwoord invoeren' (via Acties).Let op: Controleer ook altijd even of de medewerker de juiste gebruikersnaam gebruikt heeft. De gebruikersnaam vind je via
Personeel > Medewerkers > Dubbelklik op de medewerker > Tabblad Overzicht
.Ben je zelf als Beheerder geblokkeerd en zijn er geen andere beheerders in je organisatie neem dan contact op met onze supportafdeling om jouw account te deblokkeren.
Wachtwoord vergeten. Vraag een nieuw wachtwoord aan.
Als je je wachtwoord bent vergeten kies dan voor de optie: 'Wachtwoord vergeten' en vul je e-mail adres in.
Je ontvangt snel een e-mail met een link om je wachtwoord te resetten. Let op: deze e-mail kan ik je spam-map belanden.
Je ontvangt snel een e-mail met een link om je wachtwoord te resetten. Let op: deze e-mail kan ik je spam-map belanden.
Wachtwoord vergeten. De beheerder kan jou een e-mail sturen.
Als een medewerker zijn/haar wachtwoord vergeten is kun je een mail sturen naar deze medewerker met daarin een link om een nieuw wachtwoord in te stellen. Ga naar
Personeel > Medewerkers > Dubbelklik op de medewerker
. Klik rechtsboven op 'Mail nieuw wachtwoord invoeren' (via Acties).Hoe wordt een account geactiveerd en hoe wordt het wachtwoord ingesteld?
Als je een medewerkeraccount hebt aangemaakt, maak je ook direct een gebruikeraccount aan. Om dit gebruikeraccount te activeren ga je naar
Personeel > Medewerker > Dubbelklik op de medewerker
. Rechtsboven klik je op 'Mail activeerlink'. De medewerker krijgt een e-mail met daarin de link om het account te activreren en om direct een wachtwoord in te stellen. Klik hier voor meer informatie over het aanmaken van een nieuwe medewerker.Kan ik rollen en rechten instellen?
In Yoobi kan een beheerder diverse rollen aan een medewerker koppelen. Deze rol bepaalt welke rechten de medewerker heeft in Yoobi. Wat is wel en niet zichtbaar, te wijzigen of te verwijderen? Stel deze rechten in via:
Beheer > Systeemvoorkeuren > Gebruikers en rechten
.
- Gebruikersrol: Een gebruikersrol is een rol die bepaalt welke rechten een medewerker heeft als hij/zij aan deze rol gekoppeld is. Meer informatie
- Afdelingsrol: Een afdelingsrol is een rol die bepaalt welke rechten een medewerker heeft als hij/zij aan deze rol gekoppeld is. Deze rechten gelden alléén voor de afdelingen waaraan deze medewerker gekoppeld is. Meer informatie
- Projectrol: Een projectrol is een rol die bepaalt welke rechten een medewerker heeft als hij/zij aan deze rol gekoppeld is. Deze rechten gelden alléén voor de projecten waaraan deze medewerker gekoppeld is. Meer informatie
Is Yoobi ISO gecertificeerd ?
Momenteel is Yoobi niet ISO gecertificeerd. Het datacenter waar wij gebruik van maken is wel ISO gecertificeerd.