Zomerupdate: Nieuwe en verbeterde functionaliteiten in Yoobi
De ontwikkeling van onze software staat nooit stil. Zelfs niet tijdens de zomerperiode waarin de hittegolven, vakantiefiles en schoolvakanties je om de oren vliegen. We luisteren goed naar de feedback en de vragen van onze klanten. Optimaliseren betekent ook meebewegen, groeien en innoveren. Iets wat we graag doen bij Yoobi. Geen allesveranderende toevoegingen, maar kleine verbeteringen en nieuwe functionaliteiten die je gebruiksgemak vergroten.
Verbeteringen waar je blij van wordt
Hieronder lees je de verbeteringen die we in de afgelopen periode hebben doorgevoerd. Staat er iets tussen wat je graag uitprobeert in Yoobi? Open de app of je browser en bekijk de verbeteringen in de software.
-
Peppol: een entiteit toevoegen is nu mogelijk zonder btw-nummer.
-
Projectplanning: de laadtijd en de tijd van opslaan zijn versneld.
-
Inzicht Module: de kolom 'kvk’ en ‘btw-nummer’ zijn toegevoegd aan de bronnen ‘Financieel’ en ‘Registraties’.
-
Pdf exporteren: de pdf-export heeft voortaan als bestandsnaam: de rapportnaam + datum/tijd van het aanmaken van de export;
-
Kanban Projecten: de projectkaart is uitgebreid met de verkoopnaam en er is een kolom ‘Totaal uren’ toegevoegd.
-
Nmbrs koppeling: de jaaropgave is nu ook beschikbaar voor medewerkers.
-
Timesheet accorderen: in de kolom ‘Project accorderen’ vind je álle accordeertaken terug.
Nieuwe functionaliteiten in Yoobi
Een aantal bestaande modules zijn uitgebreid met nieuwe, handige functionaliteiten om de werking van de software nog beter aan te laten sluiten op bestaande werkprocessen van onze klanten.
1. Medewerker anonimiseren
Kies voor het anonimiseren van medewerkers in de software en maak de persoonsgegevens onherkenbaar. Hiermee is identificatie niet meer mogelijk én voldoe je direct aan de privacywetgeving (AVG). Je behoudt gewoon de zakelijke data voor administratieve doeleinden, zoals de contracturen en de facturen.
2. e-Boekhouden koppeling
De e-Boekhouden koppeling heeft extra functionaliteiten gekregen. Zo is de ondersteuning van meerdere boekhoudingen mogelijk, maak en verstuur je selfbilling facturen, en voeg je eenvoudig factuuromschrijvingen toe.
3. Voorbeeld offerte
Naar aanleiding van gerichte klantvragen is er bij CRM Offertes een nieuwe functie toegevoegd. Namelijk: een voorbeeld tonen van de offerte. Met deze functie wordt de offerte geopend in de extern accordeer omgeving. Dit is een volledig werkende offerte en laat zien hoe de klant de offerte ontvangt. Zelfs het afwijzen en goedkeuren van deze offerte is mogelijk. Let op: hiermee wordt geen e-mail verstuurd naar de ontvanger. Je verkoopschema wordt wel aangepast en gaat naar een nieuwe fase.
Nieuwe module: Versneld betalen voor selfbilling facturen
Met deze module hebben zzp’ers en interimmers de mogelijkheid om te kiezen voor een versnelde betaling van hun selfbilling factuur. Bijvoorbeeld in ruil voor een betalingskorting op het factuurbedrag. Deze korting wordt door Yoobi automatisch verwerkt op de factuur en zie je correct terug in de boekhouding. Zo werkt het:
-
In de timesheet geeft de medewerker de versnelde uitbetaling van de factuur aan (tegen een betalingskorting).
-
Op de selfbilling factuur komt een opslagregel met een negatief percentage.
- In de organisatie instellingen voor ‘Financieel selfbilling’ worden het betalingskorting percentage, de tekst van de opslagregel en de grootboekrekening verwerkt.
Nieuwe functionaliteit: kanban-workflow bij projecten
Het kanbanbord in projecten wordt uitgebreid met de mogelijkheid om eigen workflows in te richten. Met deze handige uitbreiding zorg je voor meer structuur en flexibiliteit in projecten. Deze uitbreiding wordt in het najaar verwacht.
Wat verandert er?
- Bepaal zelf de fases (kolommen) die passen bij de werkwijze;
- Koppel per fase de juiste, automatische taken en acties aan een project;
- Koppel projecten aan een specifieke workflow.
De verbetering levert een aantal voordelen op. Zo sluit de structuur van het kanbanbord beter aan bij verschillende soorten projecten of teams. Verder:
- 1 standaard kanbanbord is beschikbaar voor elke organisatie;
- Extra kanbanborden met workflows stel je eenvoudig in via de software;
- Switch eenvoudig tussen kanbanborden met workflows
Fases wijzigen met context
Versleep een project eenvoudig naar een andere fase (kolom). Er verschijnt een pop-up waarin je de wijziging bevestigt, een reden selecteert en direct ziet welke taken worden aangemaakt. Deze taken worden automatisch toegewezen aan de juiste medewerker of groep.
Slimmer configureren
Pas het kanbanbord naar jouw wensen aan: voeg nieuwe kolommen toe en hernoem of verwijder bestaande kolommen. Met het nieuwe tabblad navigeer je direct naar de workflow-instellingen, waar je eenvoudig per fase taken en automatische acties toevoegt.
Projecten koppelen aan een workflow
Koppel een project aan een workflow die past bij jouw werkwijze. Je koppelt een nieuw project tijdens het aanmaken direct aan de juiste workflow. Bestaande projecten? Deze pas je eenvoudig in bulk aan.
-
Gepubliceerd op:
-
Gemaakt door:Jurriaan Balleur
-
Bijgewerkt op:22-09-2025
-
Tag:nieuwe functionaliteit
-
Door:Margot Jonker
-
Supporttag:
-
Meer:English releasenotes