Beheer gegevensblokken voor de gehele organisatie

Nieuwe functionaliteit: beheer gegevensblokken, inzichtblokken, lijstkolommen en rapportfavorieten voor jouw organisatie. Lees meer in dit blog. 

Tijdens de laatste controle- en test fase is besloten deze nieuwe functionaliteit op een later moment in november 2023 uit te rollen dan wij hebben gecommuniceerd in onze nieuwsbrief.  

In november introduceren we een nieuwe functionaliteit in Yoobi: de mogelijkheid voor beheerders om gegevensblokken inzichtblokken, lijstkolommen en rapportfavorieten in te stellen voor de gehele organisatie. 

Volledige controle 
Deze functionaliteit is standaard beschikbaar voor alle Yoobi-organisaties. Met deze nieuwe functionaliteit hebben beheerders de volledige controle over gegevensblokken en velden op detailschermen, inzichtblokken, lijstkolommen en favorieten bij rapporten. Hiermee wordt het mogelijk om de weergave van gegevens aan te passen aan de behoeftes van de organisatie. 

Apart recht voor beheerders 
Onder systeemvoorkeuren > gebruikersrollen > beheer is er een apart recht bijgekomen voor deze nieuwe functionaliteit: 'Beheren voorkeuren voor lijsten, dashboards en favoriete rapportages'. Zodra het recht is ingesteld heb je voor iedere plek de rechten om dit in te stellen. We adviseren om 1 beheerder deze rechten te geven. 

Standaardinstellingen voor de organisatie 
In plaats van te vertrouwen op de organisatie-instellingen van Yoobi, kies je nu als beheerder je eigen bedrijfsspecifieke organisatie-instellingen. Definieer zelf de gegevensblokken, inzichtblokken, lijstkolommen en rapportfavorieten in Yoobi. In de nieuwe situatie is een schuifknop toegevoegd waarmee je eenvoudig ervoor kiest om geselecteerde items op te slaan voor jouw organisatie. 


Wanneer je de schuifknop naar ‘Ja’ verschuift dan sla je de instellingen op als organisatie-instelling. Door de instellingen op te slaan maak je deze in 1 klap beschikbaar voor alle medewerkers.  

Organisatie-instelling als basis 
Waar er voorheen een standaard instelling gegeven werd vanuit Yoobi is de organisatie-instelling nu de basis. Zolang je geen organisatie-instelling definieert zie je de standaard Yoobi-instelling. Een medewerker heeft altijd de mogelijkheid zijn eigen persoonlijke instelling aan te maken in plaats van de organisatie-instelling.  

Met de eerdergenoemde schuifknop heb je de mogelijkheid om de persoonlijke medewerker instellingen te overschrijven.  
 


Voordelen voor de gehele organisatie 
Deze nieuwe functionaliteit biedt tal van voordelen voor jouw organisatie. Als beheerder heb je de mogelijkheid om gegevensblokken, inzichtblokken, lijstkolommen en rapportfavorieten aan te passen aan de exacte behoefte van het bedrijf. Medewerkers hoeven niet langer zelf op zoek te gaan naar de juiste blokken, kolommen of favorieten, omdat de beheerder ze eenvoudigweg vooraf zelf instelt.  

Supporttekst
Meer weten? En wil je weten hoe je dit precies instelt, lees dan hier onze supporttekst.

 

  • Gepubliceerd op:
    06-11-2023
  • Gemaakt door:
    Margot Jonker
  • Bijgewerkt op:
    29-10-2024
  • Tag:
  • Door:
    Vincent Egt
  • Supporttag: