7 antwoorden op vragen over CRM Verkoopautomatisering
Een veelgekozen uitbreiding op onze CRM Basismodule is Verkopen. Op 8 juni organiseerden wij een webinar speciaal voor deze gebruikers. In dit blog beantwoorden we de vragen die werden gesteld.
Op 8 juni organiseerden wij het webinar 'Zo automatiseer je verkoopschema's'. Dit webinar was speciaal bedoeld voor onze CRM Verkopen gebruikers. Tijdens dit webinar leerden de deelnemers meer over het aanmaken van automatische verkoopschema's en taken. Uiteraard was er ook tijd om vragen te stellen. De antwoorden hierop delen we in dit blog.
Vincent liet een aantal placeholders zien. Waar komen de verkoop placeholders terug later in het verkooptraject?
De placeholders in de uitbreiding CRM Verkopen komen over het algemeen terug in de uitbreidingen Verkopen, Offertes en Documenten. Wanneer je echter placeholders gebruikt in automatische verkoopschema’s dan neemt hij deze ook over wanneer, bijvoorbeeld, 1 van je automatische taken ‘project aanmaken’ of ‘order aanmaken’ is.
Is het mogelijk om offerteregels als optioneel toe te voegen, zodat ze niet worden meegenomen in de totale prijs voor een offerte?
In de manier waarop we offertes hebben opgebouwd in Yoobi is dit niet mogelijk. Er is nog geen vinkje om aan te geven of een offerteregel optioneel is of niet. Wat wél mogelijk is, is het toevoegen van een tekstregel waarin wordt toegelicht wat de kosten zijn voor een optionele mogelijkheid. Je geeft bij bedrag dan 0 euro aan en in de tekstregel de kosten van de betreffende optie.
In de e-mail voor het versturen van de offerte staat een knopje ‘Offerte bekijken’. Wij gebruiken hier een link voor. Hoe pas je dat knopje aan waarop stond ‘Offerte bekijken?
Wanneer je op het punt staat de offerte en bijbehorende e-mail te verzenden zie je in het opmaakscherm 2 duimpjes. Door te kiezen voor het groene duimpje voeg je de link toe, kies je voor het blauwe duimpje dan voeg je een klikbare button toe waar de link onder zit. Het is ook mogelijk om dit bij de website content direct aan te passen. Wanneer je hiervoor kiest staat er altijd standaard een button of link.
Hoe verloopt de digitale handtekening? Ik bedoel dan van de opdrachtgever?
De digitale handtekening in Yoobi bestaat uit een placeholder in de offertetemplate die ervoor zorgt dat er een tekst op de offerte komt ná digitaal akkoord, in een ander lettertype en kleur, die aangeeft wie op welke datum en tijd de offerte heeft ondertekend. Eventueel is het mogelijk om het IP- en e-mailadres waarvandaan dit is gebeurd toe te voegen.
Hoe pas ik een e-mail aan die als begeleidend schrijven wordt meegestuurd met een offerte?
Wanneer je naar Beheer > Systeemvoorkeuren > Website content gaat zie je hier een aantal e-mails staan. Deze e-mails zijn standaard opgesteld vanuit Yoobi. In jouw persoonlijke Yoobi-omgeving pas je zelf de tekst in de e-mail aan zoals jij dat wenst.
Waar pas ik de categorieën aan die in verkoopschema’s worden gebruikt?
Om zelf te bepalen met welke categorieën je werkt in de verkoopschema’s ga je naar Beheer > Systeemvoorkeuren > CRM > Relatiecategorieën. Klik op het plusje om een relatiecategorie toe te voegen. Standaard gedefinieerde relatiecategorieën zijn:
- Prospects
- Leads
- Klanten
Bij elke categorie kun je aangeven of je ook tabs in de relatiekaart wilt zien met financiële of project info.
Wat is het voordeel van de automatische actie ‘project aanmaken’?
Automatisch een project aan laten maken heeft meerdere voordelen:
- Je voorkomt handmatig werk (en bespaart dus kostbare tijd)
- Je maakt gebruik van een standaard project inrichting waarbij je nagenoeg alle projectonderdelen uit het sjabloon project kunt overnemen. Dit bevat meer instellingen dan alleen project- en activiteitnaam, registratietype en tarief.
- Je voorkomt het gebruik van dubbele projectnamen
- Je project is direct na verkoop beschikbaar voor je medewerkers zonder dat zij hoeven te wachten op de administratie
Benieuwd of CRM Verkopen ook geschikt is voor jouw organisatie? Neem dan contact op met sales. Zij kijken graag samen met jou naar alle mogelijkheden die ons CRM-syteem te bieden heeft.
-
Gepubliceerd op:
-
Gemaakt door:Margot Jonker
-
Bijgewerkt op:29-10-2024
-
Tag:
-
Door:Vincent Egt
-
Supporttag:
-
Meer:English releasenotes