Yoobi release 1.16.10 is uitgebracht

In deze release hebben wij een groot aantal verbeteringen doorgevoerd voor het aanmaken van een order en in de CRM Module. 

Yoobi release 1.16.10 is uitgebracht

In deze release hebben we een groot aantal verbeteringen doorgevoerd. Wil je meer lezen over deze mogelijkheden, lees dan zeker de blogpost.

De volgende verbeteringen zijn doorgevoerd:

Order aanmaken vanuit offerte
Via de verkoop is het nu mogelijk om direct een offerte om te zetten naar een order. Hiervoor ga je binnen een verkoop naar offertes en klik je op “Order samenstellen” nadat je een of meerdere offertes geselecteerd hebt.

Social Media profile koppelen
Via CRM > contactpersonen > contactpersoon is het nu mogelijk om een contactpersoon op te zoeken om zijn/haar sociale profielen te koppelen (LinkedIn/Twitter).

Microsoft Outlook Addin
Via de Outlook addin is het nu mogelijk om contactpersonen aan te maken en e-mail te koppelen aan projecten en/of verkopen. Daarnaast heeft het geheel een nieuwe opmaak gekregen.

Toevoegen van Microsoft Addin:

  1. Ga naar bestand in Outlook
  2. Klik op invoegtoepassingen beheren
  3. Klik op + (toevoegen)
  4. Toevoegen via bestand (zie bijlage mail)

Het kan een paar minuten duren voordat de addin verschijnt in Outlook.

Single SignOn Office365
Vanaf nu is het mogelijk om in te loggen via je Office account. Een office account kan op drie manieren gekoppeld worden:

  1. Staat de instelling Systeem > Gebruiker mag eigen Google/Microsoft account koppelen aan dan kan de gebruiker zelf via Mijn gegevens > gebruikersaccount zijn Microsoft account koppelen. Vanaf dat moment kan hij inloggen via de Microsoft knop op de inlogpagina.
  2. De beheerder kan de gebruiker koppelen door via Beheer > Gebruikersaccounts > Gebruikeraccount het Outlook e-mailadres in te voeren.
  3. De beheerder kan de gebruiker koppelen door via de medewerker import het veld Outlook te vullen met het Outlook e-mailadres.

Single Logout en Login via SAML

  • Ga naar Beheer > Instellingen > API koppelingen en zet de optie: Gebruik SAML single sign-on op Aan
  • De tweede instelling is het invullen van de URL van de Identity Provider waar Yoobi de SAML request naartoe moet sturen voor Single Sign On. Deze URL kun je opvragen bij de beheerder van Yoobi
  • Heb je de twee instellingen gewijzigd, kies dan voor Systeemvoorkeuren opslaan

Budget instellingen
Het is nu mogelijk geworden om per activiteit te bepalen of het budget overschreden mag worden tijdens het registeren of niet. Deze optie is terug te vinden bij het project onder Budget.

Overwerk per project
Overwerk is vanaf nu per project te activeren. Deze optie is terug te vinden bij het project onder Tarieven > tarief > overwerkpercentages. Op het moment dat je “Doorbelasten” aanzet dan kan de medewerker in de timesheet (dag/maand/week/mobiel) enkel registreren op deze overwerkpercentages.

De volgende foutmeldingen zijn verholpen:

CRM

  • Er trad een fout op bij een taak indien een organisatie de timesheet module niet heeft
  • Er werden geen notificaties verstuurd van afgeronde taken
  • Sommige placeholders in de offertes werden niet vervangen
     
  • Projecten die midden in een week starten waren niet altijd toe te voegen aan de weektimesheet
  • Het factuurschema werd niet altijd goed overgenomen van de afdeling

 

  • Gepubliceerd op:
    30-09-2018
  • Gemaakt door:
    Sarah Kocken
  • Bijgewerkt op:
    29-10-2024
  • Tag:
    release,gesloten
  • Door:
    Vincent Egt
  • Supporttag: