Nieuwe functionaliteiten

Flinke vernieuwingen in medewerkerschermen

De medewerkerschermen hebben een flinke metamorfose ondergaan. In dit blog nemen we je mee in alle wijzigingen en nieuwe functionaliteiten. Zowel voor 'Mijn verlof' als de beheerderschermen. Ontdek alle verbeteringen. 

De medewerkerschermen hebben een flinke metamorfose ondergaan. Vanaf 17 maart 2023 zijn de veranderingen zichtbaar in de software van Yoobi. Naast een nieuw uiterlijk zijn er ook een aantal nieuwe mogelijkheden bijgekomen. We zetten ze voor je op een rij.


Voor wie zijn deze wijzigingen zichtbaar? 

Yoobi gebruikers zoals personeelsmanagers en Yoobi beheerders met het recht om medewerkergegevens in te zien, zien vanaf de livegang een nieuw medewerkerdashboard. De wijzigingen in het menu 'Mijn Verlof' zijn zichtbaar voor alle gebruikers van organisaties waar gebruik wordt gemaakt van de verlofmodule. 

Meer overzicht en kleur in ‘Mijn verlof’  

Wanneer je vanaf 17 maart naar het verlofdashboard gaat dan zie je hetzelfde menu in een nieuw jasje. Het ‘Mijn verlof’ dashboard is nu opgebouwd uit handige inzichtblokken en door middel van kleurgebruik is het in één opslag duidelijk of er verlof is ingediend, goedgekeurd of afgewezen. Je bepaalt zelf welke inzichtblokken je ziet en in welke volgorde deze worden getoond.  

Maak je gebruik van meerdere verloftypes met een saldo, bijvoorbeeld vakantie of tijd voor tijd, gebruik dan het filter om een verloftype te selecteren. Voorheen zag je de verschillende verloftypes onder elkaar weergegeven, dit is niet langer het geval.  

Nieuw menu item personeel: timesheet afsluiten 

Veel van onze nieuwe functionaliteiten ontwikkelen we aan hand van onze gebruikersonderzoeken. Zo was er ook de wens om meerdere timesheets van medewerkers in één keer af te sluiten als manager of Yoobi beheerder.  

Met die reden hebben we dan ook het nieuwe menu item ‘Timesheet afsluiten’ toegevoegd in het menu ‘Personeel’. Naast de mogelijkheid om nu snel meerdere timesheets te sluiten is het ook een handige manier om, zonder een rapport, in een oogopslag te zien wie de timesheet van een bepaalde periode nog niet gesloten heeft. 

Wanneer er gebruik wordt gemaakt van een bulkmutatie om timesheets af te sluiten dan verschijnt er een notificatie wanneer dit bij een medewerker niet mogelijk is, bijvoorbeeld wanneer een medewerker nog geen uren heeft geregistreerd maar dit wel noodzakelijk is voordat de timesheet afgesloten worden.  

Sneller nieuwe medewerkers aanmaken 

Aan de pop-up ‘Nieuwe medewerker aanmaken’ is de mogelijkheid toegevoegd om zelf velden toe te voegen in het aanmaakscherm. Hiermee bespaar je tijd omdat je niet langer, na het opslaan van de basisinformatie, opnieuw de gegevens aan hoeft te vullen. Je kiest deze velden eenmalig en bij iedere werknemer die je aanmaakt worden deze velden automatisch getoond.  

Bij medewerker instellingen zijn er een aantal handige velden toegevoegd. Zo is er nu ook een vrije velden tab beschikbaar, koppel je een functiegroep én vul je hier direct het uurtarief van een medewerker in.  

Actiepunten toegevoegd aan detailscherm medewerker 

De detailschermen van de medewerker zijn volledig vernieuwd. Sommige tabbladen zijn vervallen en sommigen hernoemd, zo heet verlofrecht nu verlof. Op de overzichtspagina worden een aantal kaartjes met medewerkergegevens getoond aan de linkerkant. Aan de rechterkant zijn de gegevensblokken te vinden. Ook is het op deze pagina mogelijk om alle informatie over de medewerker in te zien, aan te vullen of te wijzigen door middel van de nieuwe knop ‘medewerker instellingen’.  

De nieuwe functionaliteit die er hier uitspringt is het toevoegen van het actiepunten kaartje. Door de toevoeging van deze kaart zie je welke verschillende acties er bij een medewerker openstaan: 

  • Timesheet accorderen 
  • Verlofaanvraag accorderen 
  • Onkostendeclaratie accorderen 
  • Aflopend contract 
  • Contractacties  

Wanneer je rechten hebt om acties uit te voeren bij een medewerker zijn deze actiepunten klikbaar, wanneer je hier geen rechten toe hebt dan zijn ze enkel zichtbaar.  

Aan de rechterkant, naast de inzichtblokken, zijn gegevensblokken zichtbaar. In de basis zijn deze ingesteld aan hand van de meest gebruikte velden. Zelf pas je deze eenvoudig aan met de moersleutel. 

Meer flexibiliteit bij het instellen van notificaties 

Vanuit Yoobi is het mogelijk om notificaties te sturen wanneer een timesheet van een medewerker niet is afgesloten. Hier hebben we meer flexibiliteit in aangebracht. Er zijn verschillende opties mogelijk: 

  • Iedere week 
  • Iedere maand 
  • Iedere week en iedere maand 
  • Geen notificatie versturen 

Deze instellingen zijn te regelen op algemeen, organisatie- en medewerkersniveau.  

Vragen? 

Heb je vragen over deze vernieuwingen? Stel deze dan via de blauwe help & supportknop in Yoobi. Wil je weten of de verlofmodule bij jouw organisatie past? Neem dan contact op met sales via sales@yoobi.nl

Start vandaag
Til jouw bedrijf naar een hoger niveau

Een stabiel en schaalbaar platform voor urenregistratie, projectmanagement, facturatie, CRM, verlofregistratie en onkostenregistratie. Met een persoonlijk proefaccount ontdek je zelf hoe intuitief onze software is. Plan direct een vrijblijvende demo.

Plan een demo

Ontdek Yoobi met een persoonlijke demo. Ontdek onze krachtige functionaliteiten en pas ze toe op jouw bedrijfsbehoeften.

Bedankt! Je bent toegevoegd aan de lijst.
Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw alsjeblieft.

Bekijk de prijzen

Vergelijk functies en tarieven om met vertrouwen te starten. Bekijk nu de prijzen en optimaliseer je bedrijfsbeheer.

800+ bedrijven gingen je voor