Mijn onkosten: Onkosten declaratie

Ga naar Mijn Yoobi > Mijn Onkosten voor de lijst met de door jou ingediende onkostendeclaraties. Klik op 'Toevoegen' om een nieuwe onkosten declaratie in te dienen. Dubbelklik op een declaratie om deze in te zien of te wijzigen. Dit laatste kan alleen als de declaratie de status 'Ingediend' heeft.

Nieuwe onkostendeclaratie
Klik in de lijst op 'Toevoegen' om een nieuwe onkostendeclaratie in te dienen.

Onkostendeclaratie indienen


Voer de volgende gegevens in:

  • Categorie: Kies een categorie. De diverse onkosten categorieën zijn ingesteld door de Yoobi beheerder.
  • Datum: Op welke datum zijn de kosten gemaakt.
  • Totaalbedrag: Het totaal bedrag van de bon.
  • 6% btw laag en 21% btw hoog: Dit zijn de btw percentages die ingesteld zijn door de Yoobi beheerder.

Let op: Je vult hier een bedrag in. Gebruik het rekenmachine icoontje om automatisch het btw bedrag uit te rekenen.

  • Opmerking: Korte omschrijving van de declaratie.
  • + Bijlage uploaden: Klik hier op om een foto van de bon toe te voegen.

Registratie toevoegen
Klik op 'Registratie toevoegen' om direct een registratie toe te voegen in de timesheet. 

Registratie toevoegen


Registratie: Kies hier de klant, project en activiteit en vul een korte omschrijving in bij opmerking. Het bedrag komt dan automatisch in de timesheet te staan bij de gekozen activiteit. 

Tip: Kies direct de activiteit. Yoobi vindt de projectnaam en relatie er zelf bij.

Let op: Onkosten kunnen alleen geregistreerd worden op een activiteit met het registratie type ‘bedrag’. Kan je een activiteit niet vinden neem dan contact op met je Yoobi beheerder of manager.

Betaalwijze: Geef aan op welke wijze deze bon door jou betaald is.
Mogelijke betaalwijzen:
1) Privé betaald
2) Inkoopfactuur (via zakelijke rekening)
3) Creditcard (zakelijke)
4) PIN (zakelijke)
5) Kasgeld
 

Onkosten indienen: Als alles is ingevuld klik je op de knop ‘Onkosten indienen’. Bij het opslaan van de onkosten declaratie wordt deze ter goedkeuring naar de afdelingsmanager gestuurd. Naar wie dat is wordt hier weergegeven. Is er geen afdelingsmanager gekoppeld, dan wordt de onkostenregistratie naar de Yoobi beheerder/administrator gestuurd.

Als de afdelingsmanager de onkostendeclaratie heeft beoordeeld dan ontvang jij hier een e-mail van. Hieronder een voorbeeld van een goedgekeurde verlofaanvraag met de opmerking van van de afdelingsmanager:



Onkosten betaald
Zodra de onkosten aan jou betaald zijn (als jij deze privé betaald had), zet de afdelingsmanager de onkostendeclaratie op 'Betaald'. Jij krijgt dan de volgende bevestiging per e-mail:


 


expense:myDetail
  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
    Iris Keim
  • Bijgewerkt op:
    10-09-2019
  • Tag:
  • Door:
    Iris Keim
  • Supporttag:
    expense:myDetail