Gebruikersaccounts: Lijst

Lijst met gebruikersaccounts
Navigeer op 2 manieren naar de lijst met gebruikersaccounts:

  1. Ga naar het dashboard Personeel > Klik op de 3 puntjes in het menublok 'Medewerkers' > Kies Gebruikersaccounts
  2. Ga naar Beheer > Gebruikeraccounts

De lijst kan op 2 verschillende manieren weergegeven worden; in een 'smalle' en een 'brede' lijst. Klik hier voor meer informatie over beide weergaves.

 Wissel van lijst weergave door deze knop in je Yoobi scherm te gebruiken. 

Gebruikersaccounts in Yoobi
Een medewerker heeft in Yoobi 2 accounts: 1) een medewerker account en 2) een gebruikersaccount. Deze twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

  1. Medewerkers (Personeel > Medewerkers). Hier staan alle gegevens van de betreffende medewerker zoals persoonlijke gegevens, instellingen, contracten, gekoppelde projecten en verlofrecht. Klik hier voor meer informatie.
  2. Gebruikersaccounts (Beheer > Gebruikersaccounts). Een gebruiker heeft toegang tot de applicatie en kan in Yoobi inloggen.

Bij het aanmaken van een nieuwe medewerker wordt direct een gebruikersaccount aangemaakt. 

Gebruikersaccount toevoegen
Het is niet mogelijk om zelf een gebruikersaccount toe te voegen. Dit gaat automatisch bij het aanmaken van een nieuw medewerker account.

Gebruikersaccount wijzigen
Vanuit de lijst klik je op een gebruikersaccount om de detailgegevens in te zien of te wijzigen. Wijzig hier de gebruikersnaam, e-mail adres of gebruikersrollen.

Gebruikersaccount verwijderen
Een gebruikersaccount kun je niet verwijderen en dat is ook niet wenselijk want je wilt geen data verliezen. Ga naar Personeel > Medewerkers > Klik op de medewerker > Kies rechts boven voor  'Acties' > Kies 'Deactiveren'. Hiermee wordt zowel het medewerker account als het gebruikersaccount inactief:

  • De medewerker kan niet meer inloggen
  • De licentie die nu vrijkomt kan weer voor een nieuwe medewerker gebruikt worden
  • De gegevens van de medewerker blijven bewaard

Maximum aantal gebruikers bereikt
Indien het maximaal aantal gebruikers bereikt is wordt dit weergegeven in het dashboard 'Beheer' of krijg je hier een melding van bij het aanmaken van een nieuwe medewerker.  Verhoog je licentie gemakkelijk door gebruikers bij te bestellen. Klik hier voor meer informatie.

Instellingen gebruikersaccounts
Instellingen met betrekking tot de gebruikersaccounts zijn in te stellen via Beheer > Instellingen > Gebruikersaccounts. In te stellen is:


user:index
  • Gepubliceerd op:
  • Gemaakt door:
    Iris Keim
  • Bijgewerkt op:
    13-07-2023
  • Tag:
  • Door:
    Mercedes Roeland Gonzalez-Pos
  • Supporttag:
    user:index