Yoobi kiest voor nieuwe provider vanaf maart 2023 

In maart stappen we over naar een nieuwe provider. We vertellen je in dit blog hoe dit in zijn werk gaat en wat de gevolgen voor jou als Yoobi gebruiker zijn. 
Yoobi kiest voor nieuwe provider vanaf maart 2023 

De afgelopen maanden is er door ons development team hard gewerkt achter de schermen.  
In maart stappen wij over naar een nieuwe provider. In dit blog leggen we uit waarom deze keuze is gemaakt, hoe dit proces verloopt en wat jij, als Yoobi gebruiker, hiervan merkt.  
 
Meer stabiliteit 
In de afgelopen maanden is er, helaas, sprake geweest van een aantal DDOS aanvallen. Deze aanvallen hebben met zekere regelmaat gezorgd voor een verlaagde stabiliteit van onze software. Hierdoor hebben jullie als gebruikers te maken gekregen met meer downtime van Yoobi dan jullie gewend zijn. Dit in combinatie met een aantal andere belangrijke factoren heeft tot de keuze geleid om voor een nieuwe provider te kiezen.  

Eén van onze belangrijkste speerpunten is dat Yoobi áltijd en overal goed bereikbaar moet zijn. Helaas was het niet mogelijk voor onze huidige provider om deze problemen naar wens op te lossen.  

De keuze voor een nieuwe provider 
Thuis overstappen naar een nieuwe internetprovider vinden mensen vaak al een flink gedoe. Overstappen naar een nieuwe provider voor een softwareoplossing waarvan meer dan 15.000 mensen gebruik maken is nog veel ingewikkelder. Daarom zijn we zeer voorzichtig en secuur te werk gegaan met het kiezen voor een nieuwe provider.  

Tijdens het oriëntatieproces hebben wij een aantal providers vergeleken op de volgende punten: 

  • Betrouwbaarheid & expertise 

  • Werken ze met private servers of niet 

  • Loopt alles via 1 partij of zijn er zaken uitbesteed 

Uiteindelijk hebben wij gekozen voor True. Wij hebben ontzettend veel vertrouwen in de samenwerking welke zal leiden tot een verbeterde performance en stabiliteit van onze software.  

De overstap 
Uiteraard is het voor ons belangrijk dat onze gebruikers zo min mogelijk van deze overstap merken. Het is echter onmogelijk dit volledig uit te sluiten. Daarom kiezen we ervoor om de overstap te maken op een moment dat onze gebruikers Yoobi zo min mogelijk gebruiken.  

De overstap zal in fases worden uitgevoerd. Hierbij beginnen wij met het overzetten van ons secundaire platform (onze test- en acceptatieomgevingen). Hiermee signaleren we in een vroeg stadium eventuele problemen zonder dat jullie als gebruiker hier hinder van ondervinden. Wanneer dit goed gaat, worden alle klantomgevingen ook overgezet. Voor eind maart zijn alle omgevingen overgezet. Op deze manier ondervinden de gebruikers van onze facturatiemodule geen hinder in de drukste periode van de maand.  

Tijdens de overstap is Yoobi een aantal uur niet te gebruiken. De precieze datum is nog niet bekend maar communiceren wij tijdig. Wel is het zeker dat de overstap in het weekend zal plaatsvinden.  

Vragen? 
Heb je vragen over deze overstap neem dan contact via support@yoobi.nl.
 

  • Gepubliceerd op:
    16-01-2023
  • Gemaakt door:
    Margot Jonker
  • Bijgewerkt op:
    18-01-2023
  • Tag:
  • Door:
    Vincent Egt
  • Supporttag: